شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آمریکا#روسیه

روسیه: هرگز قصد حمله نظامی به اوکراین را نداشته و نداریم


روسیه: هرگز قصد حمله نظامی به اوکراین را نداشته و نداریم

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، خبر بلومبرگ درباره آماده شدن این کشور برای حمله نظامی به اوکراین را رد کرده و اقدامات احتیاطی را واکنش منطقی به اظهارات جنگ افروزانه مقامات اوکراینی و حضور نظامی آمریکا در دریای سیاه نامید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دیمیتری پولیانسکی" معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اخبار برخی رسانه‌های گروهی غربی در این باره که گویا روسیه در حال آماده کردن خود برای حمله نظامی به خاک اوکراین است، را تکذیب کرد.

این دیپلمات روس شب گذشته در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این خصوص گفت: «چنین ادعایی به هیچ وجه با واقعیت مطابقت ندارد. ما هرگز قصد حمله به اوکراین را نداشته و چنین برنامه‌ای هم نداریم.»

پولیانسکی در عین حال تأکید کرد: «مواضع صلح جویانه روسیه تا زمانی که طرف اوکراینی یا هر کشور دیگری دست به اقدامات تحریک آمیز علیه کشور ما نزده، حفظ خواهد شد. برای اینکه در این صورت وارد شدن به خاک کشور همسایه، موضوع "دفاع از تمامیت ارضی روسیه" محسوب خواهد شد.»

وی اقدامات احتیاطی در نظر گرفته در شرایط ادامه لفاظی‌های جنگ افروزانه مقامات اوکراینی را منطقی نامید و یادآور شد: «اگر به یاد داشته باشید، این مقامات کی‌یف هستند که دائماً تهدیداتی علیه روسیه و تمامیت ارضی روسیه را مطرح می‌کنند و طرف روسی مجبور است جنبه احتیاط را در نظر گرفته و تدابیری برای اطمینان از محافظت از کشور اتخاذ کند.»

خودداری از درگیری نظامی در منطقه دریای سیاه هر روز سخت‌تر می‌شود

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین تأکید کرد که کشتی‌‌های نظامی آمریکا در دریای سیاه به شیوه‌ای تحریک آمیز فعالیت دارند و عدم برخورد نظامی در منطقه هر روز بسیار دشوارتر از قبل می‌شود.

دیمیتری پولیانسکی گفت: «نباید فراموش کنیم که کشتی‌های نظامی آمریکایی اکنون در آب‌های دریای سیاه حضور داشته و بسیار تحریک آمیز عمل می‌کنند و همین امر، خودداری از بروز درگیری نظامی در این منطقه را هر روز دشوارتر از روز قبل کرده است.»

لازم به یادآروی است که روز گذشته (پنج‌شنبه) آژانس خبری بلومبرگ به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که نمایندگان دفتر ریاست جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی نسبت به آمادگی احتمالی روسیه برای حمله نظامی به اوکراین ابراز نگرانی کرده‌اند. طبق این اطلاعات، دولت جو بایدن پس از اطلاعات محرمانه‌ای در این خصوص که تنها به واشنگتن رسیده، در حال بررسی این برنامه روسیه است.

 

بلومبرگ یادآور شده که البته طرف روسی در حال حاضر قصد جنگ با اوکراین را ندارد، ولی گویا خود را برای این وضعیت در صورت ضرورت آماده می‌کند.

انتهای پیام/