نخستین اردوی تیم ملی هندبال زنان جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا از ۱۹ تا ۲۶ آبان ماه در تهران در حال برگزاری است. بر همین اساس کادر فنی ۲۷ بازیکن را برای حضور در این اردو دعوت کردند.

خدیجه قانع، سرمربی تیم ملی هندبال زنان، در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: از آنجایی که قبل از شروع لیگ بازیکنان زمان زیادی را در اختیار تیم ملی بودند و بعد از آغاز رقابت های لیگ هم دیگر امکان برگزاری اردو نبود، متاسفانه تازه این فرصت فراهم شد که بتوانیم تمرینات را شروع کنیم. زمان زیادی نداریم ولی تمام سعی مان می کنیم تا با آمادگی لازم راهی مسابقات شویم. این اردو نخستین اردوی ماست و بعد از این هم یک اردوی دیگر خواهیم داشت، دوست داشتیم بازی تدارکاتی داشته باشیم اما به دلیل نداشتن زمان کافی قرار است با تیم های لیگ برتری بازی های تدارکاتی را برگزار کنیم.

او با اشاره به کار سخت تیم در بازیهای قهرمانی جهان گفت: قرعه کشی مسابقات برگزار شده و تیم ما واقعا در گروه سختی قرار دارد. تیم نروژ که همواره قهرمان اروپاست، رومانی همیشه جزو تیم های حاضر در مسابقات جهانی است و کارنامه واضحی دارد. قزاقستان به همین صورت تقریبا می توانم بگویم کم تجربه ترین تیم تیم ایران است. هدف ما بیشتر کسب تجربه است چون با بازیکنان جوانمان راهی مسابقات خواهیم شد اما با توجه به درخششی که در انتخابی مسابقات داشتیم این انگیزه در تیم وجود دارد که بتوانیم بازیهای خوبی را هم به نمایش بگذاریم.

قانع در پایان خاطرنشان کرد: رقابت‌های لیگ در جریان است و این مسئله خیلی به تیم ملی کمک کرد. بازیها را دنبال می‌کنم و واقعا بازیکنانی که در تیم ملی حضور داشتند در جریان لیگ هم بازیهای خوبی را انجام می دهند. هندبال زنان جهش خوبی داشته در اردن که بودیم خبرهایی شنیدم که اگر امکان پذیر باشد هندبال زنان هم در بازیهای آسیایی شرکت کند البته فعلا خبری نیست ولی باید ببینیم در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد.‌‌

انتهای پیام/ 3