شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#سایپا#فوتبال#دسته اول

هفته پنجم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال؛

بازی سرنوشت ساز خیبر در تهران/ ۳ تیم در انتظار لغزش صدرنشین

بازی سرنوشت ساز خیبر در تهران/ ۳ تیم در انتظار لغزش صدرنشین

هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال کشور با انجام ۹ بازی برگزار می‌شود که در حساس ترین بازی امروز خیبر در تهران به مصاف سایپا می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پنجم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور امروز با انجام ۹ بازی پیگیری می‌شود که در این دیدارها ملوان میزبان پارس جنوبی جم است، بادران از مس شهر بابک پذیرایی می‌کند، سایپا و خیبر در تهران به مصاف هم می‌روند، رایکا در همدان به مصاف شهرداری می‌رود، ماشین سازی میزبان قشقایی است، ویستا توربین میهمان آرمان گهر است، استقلال‌های ملاثانی و خوزستان دربی آبی‌های خوزستان را برگزار می‌کنند، خوشه طلایی در ساوه میزبان مس کرمان است و شاهین در بوشهر به مصاف شهرداری آستارا می‌رود.

شاید مهم‌ترین دیدار این هفته در تهران بین سایپا و خیبر خرم آباد باشد. جایی که خیبر برای حفظ صدرنشینی محکوم به پیروزی است و سایپا نیز به منظور نزدیک شدن به بالای جدول نیاز مبرم به امتیازات این بازی خانگی دارد.

خیبر خرم آباد که با هدایت محسن عاشوری روزهای خوبی را می‌گذرند و با ۱۰ امتیاز از ۴ بازی قبلی نتایج خوبی گرفته و با شایستگی در بالای جدول قرار دارد و آنها برای حفظ این صدرنشینی ناگزیرند امتیازات کامل این بازی را به حساب خود بریزند تا بدون در نظر داشتن دیگر بازی‌ها، همچنان بر صدرنشینی خود ادامه دهند.

سایپا بر خلاف پیش بینی‌ها نتایج خوبی در این فصل از رقابتهای لیگ دسته اول نگرفته است و برای همین آنها نمی‌خواهند این روند را همچنان ادامه دهند.

قشقایی شیراز که با ۹ امتیاز سایه به سایه خیبر صدرنشین در حرکت است به همراه ۲ تیم ۸ امتیازی شهرداری همدان و ملوان انزلی در انتظار لغزش خیبر صدرنشین هستند تا بتوانند جایگاه این تیم را تصاحب کنند.

قشقایی که با مهدی رجب زاده نتایج خوبی می‌گیرد در هفته پنجم میهمان تیم انتهای جدولی ماشین سازی است و کاکوهای شیرازی بسیار امیدوارند امتیازات کامل این بازی را از آن خود کنند. ماشین سازی نیز هفته گذشته اولین امتیاز خود را در این مسابقات به دست آورد و آنها هم در صورت پیروی احتمالی در این بازی برای جدایی از قعر جدول امیدوار می‌شوند.

شهرداری همدان که شاید بتوان آن را پدیده این فصل از مسابقات دانست با ۸ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. این تیم خوش ساختار همدانی که هنوز دروازه‌اش باز نشده است، از یکی دیگر از تیم‌های خوب این فصل به اسم رایکا بابل پذیرایی می‌کند.

در حالی که همدانی‌های میزبان با هدایت رضا طلایی منش برای صعود به رده‌های بالاتر جدول نیاز به امتیازات خانگی این بازی دارند، رایکا هم با هدایت پیروز قربانی دست و پا بسته به همدان نخواهد رفت و آنها هم برای صعود به رده‌های بالاتر جدول از ظرفیت‌های خود در این بازی استفاده می‌کنند.

هیچیک از دو تیم شهرداری و رایکا در این فصل شکست نخورده‌اند و اگر تیمی در این بازی پیروز شود، تیم مقابل نخستین شکست فصل خود را تجربه می‌کند.

ملوان هم گویا در این فصل یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر است. شاگردان مازیار زارع امروز میزبان یکی از تیم‌های پایین جدولی به نام پارس جنوبی جم هستند و حداقل روی کاغذ به نظر می‌رسد ملوان برای کسب امتیازات کامل این بازی شانس زیادی داشته باشد.

بادران، استقلال خوزستان، شاهین شهرداری بوشهر، پارس جنوبی جم و ماشین سازی تبریز ۵ تیمی هستند که با ۲ و یک امتیاز در ۵ رده انتهایی جدول قرار دارند و روزهای خوبی را در لیگ دسته اول سپری نمی‌کنند. بادران امروز میزبان مس شهر بابک است، استقلال خوزستان باید با استقلال ملاثانی دیدار کند، شاهین بوشهر نیز در خانه خود به مصاف شهرداری آستارا می‌رود، پارس جنوبی در انزلی میهمان ملوان است و ماشین سازی نیز با تیم مدعی قشقایی در تبریز دیدار می‌کند که نتایج دیدارهای این ۵ تیم در تعیین معادلات پایین جدول هم تعیین کننده است.

برنامه بازی‌های هفته پنجم رقابتهای لیگ دسته اول به شرح زیر است؛

جمعه ۲۱ آبان

ملوان - پارس جنوبی جم

بادران - مس شهر بابک

سایپا - خیبر خرم آباد

شهرداری همدان - رایکا بابل

ماشین سازی تبریز - قشقایی شیراز

آرمان گهر - ویستا توربین

استقلال ملاثانی - استقلال خوزستان

خوشه طلایی ساوه - مس کرمان

شاهین بوشهر - شهرداری آستارا

تمام دیدارهای امروز از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شوند.