شهر خبر

ابراهیم قاسمپور: وزش باد باعث گل خوردن مان نشد

خلاء طارمی حس شد/ لبنانی‌ها تحمل شادی اسکوچیچ را نداشتند/ نزدیک بود بیرانوند کار دستمان بدهد/ مثل وحید امیری نداریم

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: پیروزی تیم ملی مقابل لبنان تاثیر زیادی در صعود کشورمان به جام جهانی قطر خواهد داشت.

خلاء طارمی حس شد/ لبنانی‌ها تحمل شادی اسکوچیچ را نداشتند/ نزدیک بود بیرانوند کار دستمان بدهد/ مثل وحید امیری نداریم
خبرورزشی -

شاگردان دراگان اسکوچیچ در واپسین دقایق دیدار تیم ملی مقابل لبنان موفق شدند با به ثمر رساندن دو گل بازی حساس بیروت را با نتیجه ۲ بر یک به سود خود به پایان رسانده و با ۱۳ امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار بگیرند.

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با خبر ورزشی، درباره بازی حساس تیم ملی فوتبال ایران و لبنان اظهازاتی را مطرح کرد.

دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل لبنان را چطور ارزیابی کردید؟

بازی دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول مشخص بود که لبنانی‌ها توان مقابله روبروی تیم ما را ندارند و به همین خاطر با یک بازی فشرده سعی داشتند تا منتظر اتفاقات احتمالی و باز کردن دروازه مان باشند که متاسفانه این اتفاق بد رخ داد.

در واقع با وزش شدید باد بیروت گل خوردیم، درست است؟

به هر حال از این قبیل اتفاقات در جریان بازی رخ می‌دهد. ما به کرات از این اشتباهات کرده‌ایم و چوبش را هم خوردیم. در جام ملت ها پنج نفر بازیکن تیم ملیمان به خاطر احتمال آفساید ایستادند و آن گل را خوردیم و بعد آن اتفاقات رخ داد. حالا هم دروازه‌بان ما و چند مدافع به گمان اینکه توپ از خط عرضی بیرون رفته ایستادند و فوروارد لبنان توپ را گرفت و آن گل را زد. فوتبالیست‌های حرفه‌ای ایران نباید چنین اشتباهاتی بکنند.

نیمه دوم چطور بود؟

در نیمه دوم لبنان بسته‌تر بازی کرد و منتظر ضدحملات نشست. هر چند که ما در همان شروع نیمه، نزدیک بود روی بازی خطرناک بیرانوند دوباره گل بخوریم که شانس آوردیم. ولی با ورود چند بازیکن تازه نفس، کادر فنی سرعت انتقال توپ از خط دفاع به حمله را بیشتر کرد و البته وحید امیری را یک گام جلوتر برد. وحید امیری بازیکنی است که خودش تمایل دارد جلوتر بازی کند چون یک بازیکن تکنیکی است. او پاس گل اول را داد و روی گل دوم هم تاثیر مستقیم داشت که توپ شلیک شد و در برگشت نوراللهی گل برتری را زد. امیری بهترین بازیکن این بازی بود. ما در نیمه اول هم می توانستیم این کار را انجام بدهیم یا با ارسال های بیشتر و استفاده از بازیکنان سرزنی مثل کریم انصاری فرد برای خودمان موقعیت بسازیم ولی کریم خیلی دیر به ترکیب اصلی اضافه شد. در مجموع می توان گفت که این برد تاثیر زیادی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی خواهد داشت.

غیبت مهدی طارمی در این دیدار تا چه اندازه حس شد؟

طارمی و سردار چندین سال است که زوج موفقی را جلوی تیم ملی ساخته اند. هر دو درک متقابل از هم دارند و این تفاهم فوتبالی باعث شده تا در کارهای ترکیبی نیز، هم به یکدیگر پاس گل بدهند و هم گل بزنند. خلاء طارمی در این بازی به وضوح حس شد اما خوشبختانه تیم ملی نیمکت قوی دارد و تقریبا می توان گفت همه همسطح هستند. ولی اگر قرار باشد ما با ۲ فوروارد بازی کنیم قطعاً سردار و طارمی باید کنار هم بازی کنند. سیستم بازی ما در این بازی به خاطر نبود طارمی ۱-۳-۲-۴ بود.

غیبت علیرضا جهانبخش مقابل حریف بعدی تیم ملی چه لطمه‌ای به ما خواهد زد؟

همانطور که گفتم نفرات روی نیمکت ما تقریباً با نفرات اصلی همسطح هستند. البته درست است که کسی مثل طارمی و وحید امیری نیست ولی می‌توان برای جهانبخش یک جایگزین پیدا کرد.

بازی با سوریه را چطور پیش بینی میکنید؟

به احتمال زیاد تیم سوریه هم مقابل ما مثل لبنان بسته بازی خواهد کرد. آنها هم به اتفاقات و ضد حملات دلخوش می کنند تا آخرین بخت هایشان برای کسب امتیاز و صعود را از دست ندهند.

دلیل اخراج اسکوچیچ چه بود؟

گاهی برای خود ما هم در دوران مربیگری اتفاق می افتاد که لب خط خوشحالی بیش از حد بکنیم. من احتمال می‌دهم اسکوچیچ پس از گل، عکس العملی نشان داده که موجب ناراحتی کادرفنی لبنان شده است. به هر حال همانقدر که این بازی به همه ما چسبید قطعا برای کادر فنی هم هیجان زیادی داشته است.

چقدر به صعود تیم ملی امیدوار شدید؟

خیلی زیاد. شاید یکی از سالهایی که ما خیلی راحت به جام جهانی برویم همین دوره باشد.