شهر خبر

پدر و مادری که اشتباها نوزاد یک خانواده دیگر را به دنیا آوردند

یک زوج آمریکایی که تصمیم داشتند از طریق لقاح مصنوعی فرزند خود را به دنیا بیاورند به دلیل اشتباه کلینیک نوزاد یک خانواده دیگر را به دنیا آوردند و پس از 4 ماه از این موضوع مطلع شدند.

پدر و مادری که اشتباها نوزاد یک خانواده دیگر را به دنیا آوردند

به گزارش منیبان، احتمالا در گذشته داستان‌های واقعی درباره جابجا شدن عمدی یا سهوی نوزادان در بخش زایمان بیمارستان‌ها شنیده‌اید. اما اشتباه در آی‌وی‌اف (لقاح مصنوعی) از آن نمونه‌هایی است که کمتر سراغ داریم.

اشتباه یک کلینیک باروری در آمریکا باعث شد یک زوج کالیفرنیایی در جریان آی‌وی‌اف، جنین زوج دیگری را دریافت کنند و در واقع یک کودک غریبه به دنیا بیاورند؛ اشتباهی که در نهایت باعث طرح شکایت علیه این کلینک شد.

دفنی و الکساندر کاردیناله می‌گویند وقتی در سپتامبر ۲۰۱۹ یک فرزند دختر به دنیا آوردند، متوجه شدند که به هیچ‌کدام از آن ها شبیه نیست.

جالب اینجاست که جنین واقعی آن ها هم به والدین همان کودکی داده شده بود که آن ها به دنیا آورده بودند.

هر دو زوج به مدت ۴ ماه پس از تولد از این نوزادان جابه‌جا شده مراقبت کردند تا اینکه پس از انجام تست دی‌ان‌ای و طی کردن تشریفات اداری موفق شدند به فرزند واقعی خود برسند.

خانم کاردیناله در یک نشست خبری در این باره گفت: «به جای اینکه به فرزند خودم شیر بدهم، با نوزادی خو گرفتم و به او شیر بدهم که بعدا مجبور بودم او را رها کنم».

در لقاح مصنوعی خارج از بدن، سلول‌های تخمک در شرایط آزمایشگاهی با اسپرم بارور می‌شوند و سپس یک یا چند سلول تخم در رحم قرار داده می‌شوند.

وبگردی