به گزارش برنا، از معاونت امورمجلس رئیس جمهوری، حسینی با اشاره به برگزاری سومین نشست رئیس جمهوری با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: در این جلسه نمایندگان محترم سه استان اصفهان، قم و سمنان با همراهی استانداران این استان‌ها حضور داشتند و یکایک نمایندگان نقطه نظرات و دغدغه‌های ملی، استانی و حوزه انتخابیه خود در موضوعات اقتصادی، معیشتی، صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی را بیان کردند.

وی ادامه داد: در این نشست که بیش از دو ساعت طول کشید، استانداران نیز دیدگاه خود درخصوص اولویت‌ها، پروژه ها و برنامه های دراز مدت، میان مدت و کوتاه مدت  را ارائه کردند.

حسینی تاکید کرد: عمده ترین مسائل مورد توجه نمایندگان مشکلات مربوط به آب، فرو نشست زمین، آلودگی هوا در مناطق صنعتی، بیکاری، مسکن و توسعه صنعت بود. بحث تکمیل زیرساخت‌ها مثل گاز رسانی به برخی روستاها و مشکلات دریاچه نمک قم نیز از دیگر موضوعاتی بود که نمایندگان به آن پرداختند.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس گفت: اجرای قانون جوانی و جمعیت که اخیراً تصویب و ابلاغ شده در این نشست مورد تاکید قرار گرفت و پیشنهاداتی برای نحوه عملیاتی شدن آن و ضرورت پیش بینی اعتبارات لازم برای آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد.

حسینی خاطر نشان کرد: آیت الله رئیسی بعد از استماع سخنان همه نمایندگان و استانداران، راهکارهای عملیاتی برخی پیشنهادها را مورد بررسی قرار دادند و در خصوص مشکل کمبود آب و احیاء زاینده رود دستور دادند کارگروه خاصی با مشارکت مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری تشکیل و مطالعه لازم برای ارائه راهکارهای برون رفت از کمبود آب انجام شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری ادامه داد: آیت الله رئیسی در ارتباط با گردشگری استان اصفهان از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواستند تا با سفر به استان از نزدیک در جریان امور قرار گیرد و اقدام لازم را انجام دهد.

حسینی افزود: نکته مهمی که آقای رئیس‌جمهوری در این نشست به آن اشاره کردند این بود که علیرغم فشارهای دشمنان  الحمدلله گشایش‌های خوبی در حوزه های مختلف صورت گرفته و انشاءالله با همت، دانش، برنامه ریزی و همکاری  قوای سه گانه و نهادهای انقلاب روز های بهتری برای مردم عزیزمان رقم خواهد خورد.

حسینی افزود: این سلسله جلسات با هماهنگی معاونت امور مجلس و همکاری دفتر ریاست جمهوری برگزار می شود که استمرار آن و پیگیری مباحث مطروحه نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.