شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایران#برجام

باقری: گفتگو‌های آتی زمینه‌ای است که آمریکا مقدمات بازگشت خود به توافق هسته اى فراهم مى کند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان درمصاحبه با سی ان ان، با تاکید به اینکه لغو تحریم‌های غیر قانونی، مقدمه بازگشت به برجام، گفت: آمریکا برای بازگشت به برجام باید مقدمات آن را فراهم کند که مهمترین آن‌ها لغو تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران است.

خبرگزاری میزان -علی باقری کنی در مصاحبه با کریستین امان پور خبرنگار ارشد سی ان ان، با بیان اینکه آمریکا برای بازگشت به برجام باید مقدمات آن را فراهم کند که مهمترین آن‌ها لغو تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران است، تاکید کرد: محور مذاکرات هسته‌ای برای بازگشت به برجام نیست، زیرا ایران از برجام خارج نشده که بخواهد به آن بازگردد بلکه این آمریکا بود که از آن خارج شده است و برای بازگشت باید با لغو تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران مقدمات آن را فراهم کند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان درمصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان گفت: گفتگوی ما در وین فقط با اعضای ۱+۴ خواهد بود.

علی باقری در ادامه سفر اروپایی خود پس از فرانسه به آلمان آمد و در نشست‌هایی که بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد با چند مقام سیاسی آلمانی از جمله ینس پلوتنر مدیرکل سیاسی و فیلیپ آکِرمَن مدیرکل در امور آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه وزارت امور خارجه آلمان دیدار و گفتگو کرد.

مصاحبه با نشریه اشپیگل و شبکه یک تلویزیون آلمان از دیگر برنامه‌های سفر معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در برلین بود، که وی با اشاره به نشست هشتم آذر در وین با حضور ایران و ۱+۴ گفت محور این نشست برجام نیست افزود: چرا که توافق برجام در سال ۹۴ انجام شد، در وین درباره تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران مذاکره خواهد شد.

وی ادامه داد: موفقیت در مذاکرات وین در گرو هر چه نزدیکتر شدن به لغو تحریم هاست.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت در گفتگو و رایزنی با طرف آلمانی به دنبال شکل دهی چارچوبی موثر به منظور دستیابی به توافقی هستیم که بتواند زمینه‌های عینی و عملی لغو موثر تحریم‌های غیر قانونی را فراهم کند.

  • انتهای پیام/