شهرخبر

پیوند قلب نوزاد ۱۴ ماهه به یک نوزاد ۱۶ ماهه

قلب اهدایی نوزاد ۱۴ ماهه‌ای از طریق انتقال هوایی از بندرعباس به تهران در سینه نوزاد ۱۶ ماهه‌ای جای گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین،  مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزات بهداشت در این خصوص گفت: صبح روز گذشته عملیات پیوند عضو اهدایی از طریق انتقال هوایی قلب نوزادی از بندرعباس به تهران با موفقت صورت گرفت.

 شادنوش ادامه داد: با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیمار یهای وزارت بهداشت و همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی بندرعباس و ایران، با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز عضو پیوندی به تهران انتقال داده شد.

وی گفت: در این عملیات با کمک و همراهی سازمان هوانیروز بالگردی راس ساعت ۷:۳۰ دقیقه دیروز جهت دریافت عضو پیوندی به بندرعباس اعزام  و در ساعت ۹:۱۰ دقیقه در فرودگاه این شهر به زمین نشست. با جدا سازی عضو پیوندی، در ساعت ۱۰:۳۷ دقیقه با هواپیمای جت فالکون به تهران بازگشته و پس از فرود در فرودگاه مهرآباد  و سپس اعزام به بیمارستان شهیدرجایی در ساعت ۱۲:۳۳ به اتاق عمل بیمارستان شهید رجایی تحویل شد.

شادنوش ادامه داد: با تلاش تیم پیوند قلبِ هردو دانشگاه و سخاوت و ایثار خانواده دهنده عضو، قلب این نوزاد دختر ۱۴ ماهه طی عمل جراحی دو و نیم ساعته به نوزاد پسر ۱۶ ماهه ای پیوند زده زده شد و کبد و دو کلیه این قهرمان کوچک به شیراز منتقل شد.