به گزارش برنا، این دیدار در چارچوب صبحانه کاری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن برگزار شد. باقری که دیشب (چهارشنبه به وقت محلی) در راس هیاتی برای ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک وارد لندن شد قرار است ساعاتی دیگر با همتای انگلیسی خود و چند تن دیگر از مقامات وزارت امور خارجه انگلیس دیدار کند.

مسایل دو جانبه، منطقه‌ای و همچنین مذاکرات وین از جمله موضوعاتی است که در دستور کار باقری قرار دارد. وی همچنین با شماری از رسانه‌های انگلیسی و بین‌المللی مصاحبه خواهد کرد.

باقری پیش از انگلیس، به فرانسه و آلمان سفر و در آنجا با مقامات بلند پایه این دو کشور دیدار کرده است. وی این دیدارها را مشروح، صریح، جدی و سازنده ارزیابی کرده است.

در همین حال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این روزها، باقری مشغول مذاکرات موفقیت آمیز در اروپا است. وی در توئیتی با تاکید بر اینکه ایران در میز مذاکره در وین آماده ارائه یک توافق خوب است، خاطر نشان کرد:بازگشت تمام طرفین به تعداتشان یک اصل پیشرو و مهم است.

دور بعدی مذاکرات وین درباره رفع تحریمها قرار است هشتم آذر برگزار شود. موضوع اصلی گفت‌وگوها «پیامدهای ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام است که این پیامدها فقط منحصر به تحریم‌های غیرقانونی است که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است.»