شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#اوکراین

تأکید آمریکا بر ادامه تحریم‌های روسیه و حمایت نظامی از اوکراین


تأکید آمریکا بر ادامه تحریم‌های روسیه و حمایت نظامی از اوکراین

وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار به روسیه برای "عدم تکرار اشتباهات گذشته خود در قبال اوکراین"، بر ادامه تحریم‌ها علیه مسکو و حمایت و ارائه کمک‌های نظامی لازم به مقامات کی‌یف برای دفاع از تمامیت ارضی اوکراین تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا در جریان دیدار خود با "دمیتری کولبا" وزیر خارجه اوکراین در واشنگتن، با هشدار به روسیه در این خصوص که "اشتباهات خود در خصوص اوکراین در سال 2014" را تکرار نکند، تأکید کرد که دولت آمریکا معتقد است که مسکو همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود در منطقه ادامه می‌دهد و به همین دلیل به ارائه کمک‌های نظامی به دولت اوکراین ادامه خواهد داد.

وی تأکید کرد که دولت آمریکا قصد دارد رژیم تحریم‌ها علیه روسیه در رابطه با حوادث رخ داده طی سال‌های اخیر در اوکراین را همچنان حفظ کرده و از استقلال و تمامیت ارضی این کشور حمایت کند. بلینکن گفت: «ما به همراه کنگره در حال کار به روی تضمین ادامه ارسال تجهیزات نظامی مورد نیاز ارتش اوکراین به منظور دفاع از تمامیت ارضی این کشور هستیم.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما نگران تلاش‌های مجدد روسیه برای تکرار اشتباهات این کشور در سال 2014 در خطوط مرزی با اوکراین هستیم که تهدیدی برای تمامیت ارضی این کشور است.» به گفته وی، مقامات واشنگتن قصد طرف روسی از این اقدامات را درک نمی‌کنند، ولی می‌دانند که مسکو چگونه اقدام می‌کند.

وی با اشاره به نگرانی واشنگتن از تحریکات غیرمتعارف نظامی اخیر روسیه در خطوط مرزی با اوکراین، ادامه داد: «به همین دلیل ایالات متحده به حمایت خود از کاهش وخامت اوضاع و حل و فصل دیپلماتیک مناقشه در مناطق شرقی اوکراین ادامه خواهد داد و قصد دارد گفتگوهای راهبردی را در این خصوص با مقامات کی‌یف انجام دهد.»

بلینکن همچنین تأکید کرد که ایالات متحده و اوکراین در حال انجام مذاکراتی در خصوص تأمین امنیت ارسال انرژی به این کشور هستند. به گفته وی، واشنگتن با شرکای کلیدی و متحدانش در حال کار به روی ایجاد اهرم‌های فشار مناسب برای ادامه ترانزیت گاز از طریق خاک اوکراین هستند.

وزیر امور خارجه اوکراین نیز ضمن قدردانی از هر نوع کمکی از سوی دولت ایالات متحده، گفت: «ما علاقه مندیم تا به کمک شما توان بالقوه دفاعی کشورمان را تقویت کنیم.»

انتهای پیام/