شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#عراق#تشکیل دولت

عضو ائتلاف «فتح» عراق:

بدون بازشماری دستی آراء در تشکیل دولت آینده عراق شرکت نمی‌کنیم

بدون بازشماری دستی آراء در تشکیل دولت آینده عراق شرکت نمی‌کنیم

یک عضو ائتلاف «فتح» عراق در سخنانی گفت: بدون بازشماری دستی آراء در تشکیل دولت آینده شرکت نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «قصی الشبکی» عضو ائتلاف فتح عراق در جدیدترین مواضع خود بار دیگر بر لزوم بازشماری دستی آرا انتخابات پارلمانی این کشور در تمامی استان‌ها تأکید کرد.

این عضو ائتلاف فتح عراق در همین ارتباط تصریح کرد: در صورتی که بازشماری دستی آرا انتخابات پارلمانی زودهنگام محقق نشود، ما نیز در تشکیل دولت آتی شرکت نخواهیم کرد.

اخیراً «خالد السرای» عضو ائتلاف دولت قانون عراق سخنانی را در خصوص نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور مطرح کرد. وی گفت: بازشماری دستی آرا وجود تخلف در انتخابات مذکور را تأیید می‌کند.

این عضو ائتلاف دولت قانون در ادامه افزود: نتایج انتخابات پارلمانی به کمیته قضائی ارجاع داده شده است و این کمیته طی ۱۰ روز آینده ضمن بررسی همه ابعاد و زوایا، نظر نهایی خود را اعلام می‌کند.

پیشتر جناح‌های معترض به نتایج انتخابات در جلسه‌ای که در منزل «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون تشکیل دادند، بار دیگر خواستار شمارش دستی آرا شدند. سران احزاب و ائتلاف‌های دولت قانون، النصر، جریان حکمت ملی و سایر جناح‌های عضو اتاق هماهنگی احزاب شیعی در کنار ائتلاف عزم به ریاست «خمیس الخنجر» و اتحادیه ملی کردستان به نتایج انتخابات معترض و خواستار شمارش آرا به صورت دستی هستند.

با این حال، کمیساریای عالی انتخابات عراق تنها با بازشماری آرا نیمی از استان‌های این کشور موافقت کرده است. ائتلاف دولت قانون چندی پیش اعلام کرده بود که نتایج انتخابات پارلمانی را حقیقی نمی‌داند.