شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آبان ماه#مرغ#خراسان#عسل#خراسان رضوی

افزایش جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری خراسان رضو ی با هدف افزایش تولید مرغ گوشتی

افزایش جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری خراسان رضو ی با هدف افزایش تولید مرغ گوشتی
مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ظرف نیمه نخست آبان ماه امسال پنج میلیون و ۸۰۴ هزار و ۹۸۱ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور خراسان رضوی ثبت شده است. 

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی یعقوب‌زاده با بیان اینکه ۳۱ درصد حجم جوجه‌ریزی امسال در واحدهای پرورش مرغ این استان نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است گفت: میزان جوجه‌ریزی از ابتدای امسال تا نیمه آبان ماه ۶۶ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۹۲۶ قطعه بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

وی ادامه داد: ظرف نیمه نخست آبان ماه امسال پنج میلیون و ۸۰۴ هزار و ۹۸۱ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور خراسان رضوی ثبت شده است. 

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این در حالی است که در کل آبان ماه پارسال پنج میلیون و ۷۷۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این استان انجام شده بود.

وی افزود: بر این اساس جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ خراسان رضوی ظرف نیمه نخست آبان ماه امسال ۲۸ هزار عدد بیشتر از حجم جوجه‌ریزی در تمامی ۳۰ روز آبان ماه پارسال بوده است. 

یعقوب‌زاده ادامه داد: ۹ میلیون جوجه‌ریزی هدفگذاری انجام شده برای آبان امسال است که در صورت تحقق نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد افزایش خواهد داشت.

وی گفت: افزایش جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری این استان با هدف افزایش تولید مرغ گوشتی صورت گرفته است.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: ظرف ۴۵ روز آینده با توجه به روند فعلی جوجه‌ریزی، حجم ورود مرغ گرم به بازار در خراسان رضوی میزان مطلوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی بازار عرضه و تقاضای گوشت مرغ در خراسان رضوی باثبات و آرام و حجم مصرف آن در این استان عادی است.

سالانه ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی تولید می‌شود. 

منبع: