«محمدجواد نیک بین»، نماینده مردم کاشمر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص  "انتقادات اخیر نمایندگان به دولت" گفت: مجلس مقابل دولت نیست و بالعکس دولت هم در مقابل مجلس قرار ندارد، در برخی موارد بین مجلس و دولت ها اختلاف نظرهایی وجود دارد که این به معنای شکراب شدن رابطه بین دولت و مجلس نیست، رابطه دولت و مجلس بر مبنای همکاری است. در عین حالی که انتقاداتی از تریبون مجلس بیان می شود و تضارب آرا وجود دارد اما تعامل بسیار خوبی بین دولت و مجلس، شکل گرفته است. ممکن است نمایندگان در نطق هایشان با سیاست دولت مخالف باشند، این دال بر وجود اختلاف بین دولت و مجلس نیست بلکه به معنای اختلاف نظر است. تعامل بین دولت و مجلس نطق های تقابلی را از بین می بر‌د.

او در ادامه بیان کرد: مجلس یازدهم قطعا دست به استیضاح وزرای دولت نخواهد زد. با سوال از نمایندگان و حضور آنها در کمیسیون ها و صحن علنی، مشکلات را رفع خواهیم کرد در صورت ناکارآمدی وزرا سپس اقدام خواهیم کرد.

نیک بین گفت: دولت امور اجرایی را به کندی پیش می برد، سیاست گذاری های درستی در دولت اتفاق می افتد اما مهمترین کار این است که مدیران تصادفی را از دولت حذف کنند. مدیران تصادفی همان افرادی هستند که برنامه و کارنامه درست و قابل قبولی ندارند. دولت به رنگ و لعاب سیاسی مدیران نگاه نکند بلکه کارامدی آنها را مدنظر قرار دهد. 

نماینده مردم کاشمر در مجلس مطرح کرد: اگر دولت با یک بدنه فشل، بی رمق، سنگین و ناامید حرکت کند حتما زمین می خورد و اسیب جدی خواهد دید. رئیسی برخی مدیران دولت روحانی را حفظ کند، درست است که این افراد اصلاح طلب هستند اما ادم های بدی نیستند کاردان و کارمند هستند. نگاه به جریان سیاسی صرف نباید در عزل و نصب ها ملاک باشد. مسیری که دولت طی کرده مسیر درستی است اما تاکنون منجر به نتیجه مطلوب نشده است. 

انتهای پیام/۴