شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#قیمت#اپل
گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

قیمت بیت کوین کاهش یافت/ شفاف‌سازی سیاست اپل در برابر رمزارزها

کدخبر: 453624
اقتصادنیوز: اپل اجازه نصب کیف پول‌های دیجیتال بر روی آیفون را می‌دهد، اما نرم‌افزارهای استخراج را ممنوع کرده است، مدیر عامل اپل می‌گوید شخصا مالک رمزارز است، اما شرکت اپل در مورد رمرزارزها برنامه کوتاه مدت ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز طلا دیروز رقم‌هایی بالای 1830 دلار را به ازای هر اونس به ثبت رساند و در نهایت روی 1832 دلار قرار گرفت. قیمت طلا معاملات امروز را با ثبت تغییرات منفی محدود آغاز کرد، اما در اولین ساعت معاملات مرز حساس 1820 دلار را از دست نداد. قیمت طلا در ساعت 12 و 55 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1826 دلار قرار داشت.  فعالان بازار انتظار انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ماه گذشته را می‌کشند و اگر آمارهای تورمی همچنان بالا باشد، امکان دارد، برخی از مقامات فدرال رزرو در مورد بالا نبردن نرخ بهره تجدید نظر کنند، در این شرایط دو سناریوی صعودی و نزولی برای قیمت طلا مطرح می‌شود، برخی معتقدند قیمت طلا با توجه به متغیرهای سمت عرضه و استخراج و آمارهای تورمی واکنش مقتضی را نشان نداده است و حتی برخی انتظار دارند قیمت فلز گرانبها تا سال 2024 دوبرابر شود، در نقطه مقابل برخی می‌گویند سیاست‌های انقباض پولی فدرال رزرو و بانک‌های مرکزی مهم دنیا در نهایت جواب می‌دهد و قیمت طلا را وارد روند نزولی می‌کند.

digitalgold

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 57 دقیقه عصر به وقت ایران روی 66 هزار و 660 دلار قرار داشت و تغییرات آن نسبت به 24 ساعت گذشته منفی بود، سرمایه بازار بیت کوین به 1.26 تریلیون دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته تغییراتی منفی را ثبت رسانده بود و روی 4 هزار و 711 دلار قرار داشت، سرمایه بازار اتریوم 556 میلیارد دلار و اختلاف بین بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3.2 درصد گزارش می‌شد.

موضع اپل در مورد رمزارزها چیست؟

مدیرعامل شرکت اپل روز گذشته گفت که شخصا مالک مقداری ارز دیجیتال است. تیم کوک اعلام کرد که مدتی است که به رمزارزها علاقه‌مند شده و در حال تحقیق راجع به این موضوع است. مدیر عامل شرکت اپل علاقه به ارزهای دیجیتال را مسئله‌ای شخصی خواند و این امر که شرکت اپل ممکن است رمزارزها را به عنوان وسیله پرداخت برای محصولات خود قبول کند رد کرد. بر اساس اظهارات وی شرکت اپل اجازه نصب کیف پول‌های دیجیتالی بر روی آیفون را می‌دهد، اما در عین حال نرم‌افزارهای مربوط به استخراج رمزارز را برای آیفون ممنوع کرده است. مدیر عامل اپل گفت شرکت اپل تکنولوژی ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند، اما برنامه‌ کوتاه مدت در مورد آن ندارد.