شهر خبر

ریانووستی؛

بمب افکن های روسی برای گشت زنی در حریم هوایی بلاروس اعزام شدند

بمب افکن های روسی برای گشت زنی در حریم هوایی بلاروس اعزام شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تعداد ۲ فروند بمب افکن استراتژیک این کشور، امروز چهارشنبه در آسمان بلاروس به گشت زنی پرداخته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که امروز چهارشنبه دو بمب افکن راهبردی این کشور پروازهایی را بر فراز بلاروس انجام داده اند.

وزارت دفاع روسیه در این باره ادامه داد که دو بمب افکن «توپولوف-۲۲ ام۳» ضمن گشت زنی در آسمان بلاروس، به آزمایش سیستم دفاع هوایی مشترک بلاروس و روسیه نیز کمک کردند.

خبر فوق در حالی منتشر می شود که طی چند روز گذشته، تنش ها بین ورشو و مینسک بر سر مسئله بحران پناهجویان، به شدت بالا گرفته است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز امروز در همین رابطه اعلام کرد که تصمیم لهستان برای بستن مرزش با بلاروس تحت عنوان بحران مهاجرت، منجر به پیچیده شدن اوضاع می شود و چیزی نیست جز تلاش بیشتر در جهت سرکوب بلاروس.

پسکوف همچنین به گفتگو روسای جمهور دو کشور درباره مسئله پناهجویان در مرزهای بلاروس، اشاره کرد و گفت: این موضوع البته مورد بحث قرار گرفت. رئیس جمهور بلاروس با همتای روس خود در مورد آنچه در آنجا رخ می دهد گفتگو کرد و آنها تبادل نظر کردند.

بحران مهاجرت در مرز بلاروس با لتونی، لیتوانی و لهستان، جایی که مهاجران غیرقانونی به دنبال عبور از خاک اتحادیه اروپا هستند، در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) تشدید شد. چندین هزار مهاجر از بلاروس به مرز لهستان نزدیک شده اند و از ترک منطقه خودداری می کنند. برخی از آنها تلاش کرده اند با شکستن حصار سیم خاردار وارد خاک لهستان شوند. کشورهای اتحادیه اروپا مینسک را به تحریک عمدی بحران متهم کرده و خواستار تحریم های بیشتر علیه بلاروس شده اند.

لهستان، لیتوانی و لتونی نیز بلاروس را به استفاده از مسئله مهاجران به‌ عنوان «سلاح ترکیبی» علیه اتحادیه اروپا متهم کرده ‌اند.

بلاروس با رد تمام این اتهامات، اعلام کرده است که به دلیل کمبود منابع ناشی از تحریم های اروپا علیه این کشور، دیگر نمی تواند جلوی مهاجرت غیرقانونی را بگیرد.