شهر خبر

شورای پناهجویان نروژ:

حمایت از ایران برای میزبانی از پناهجویان افغان ضروری است

حمایت از ایران برای میزبانی از پناهجویان افغان ضروری است

یک گروه امدادرسان اروپایی می گوید از زمان سقوط کابل ۳۰۰ هزار پناهجوی افغان وارد ایران شده اند و با فرا رسیدن زمستان، جامعه بین الملل باید به کمک همسایگان افغانستان بیاید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جان ایگلند» دبیرکل شورای پناهجویان نروژ در بیانیه ای از ضرورت امدادرسانی به افغانستان و کشورهای همسایه ای خبر داد که در آستانه فرا رسیدن زمستان میزبان پناهجویان افغان هستند.

وی با تمرکز ویژه بر ایران گفت برآورد می شود که روزانه بین چهار تا پنج هزار پناهجوی افغان وارد ایران می شوند.

ایگلند با بیان اینکه از زمان روی کار آمدن طالبان، ۳۰۰ هزار پناهجوی افغان به داخل مرزهای ایران آمده اند؛ خواستار افزایش حمایت های بین المللی از تهران شد.

وی در این باره افزود: نمی توان از ایران انتظار داشت که با این کمک اندکی که از جامعه بین الملل می گیرد؛ از این همه پناهجوی افغان پذیرایی کند.

ایگلند همچنین گفت که قدردان ایران از بابت چهار دهه پذیرایی از پناهجویان افغان است اما در شرایط فعلی جامعه بین الملل باید حمایت از کشورهای همسایه افغانستان را افزایش دهد.

ایران و پاکستان میزبان ۹۰ درصد از پنج میلیون شهروند افغانستانی هستند که به دلیل ناملایمات سیاسی و اجتماعی آواره شده اند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل می گویند ۲۲.۸ میلیون نفر یعنی بیش از نیمی از ۳۹ میلیون نفر از جمعیت افغانستان، با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند.