شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#کویت#وزارت کشور

فاز جدید فشارهای سیاسی علیه لبنان/ روزنامه کویتی: صدور ویزا برای لبنانی‌ها متوقف شده است


فاز جدید فشارهای سیاسی علیه لبنان/ روزنامه کویتی: صدور ویزا برای لبنانی‌ها متوقف شده است

روزنامه القبس کویت گزارش داد که  وزارت کشور کویت صدور انواع روادید برای فرزندان لبنانی‌های مقیم این کشور را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع امنیتی آگاه در کویت امروز چهارشنبه گفتند که مقامات این کشور صدور ویزا به لبنانی‌ها را متوقف کرده است.

روزنامه القبس کویت که جزو رسانه های رسمی این کشور است، به نقل از این منابع نوشت: «آن دسته از لبنانی‌هایی که در داخل کشور اقامت دارند، مشمول این تصمیم نمی‌شوند و می‌توانند به کویت رفت و آمد کنند».

این منابع گفته که ممنوعیت صدور روادید شامل همه روادید خانوادگی، گردشگری، تجاری و یا دولتی است و تصمیم اخیر مسائل مربوط به عضویت در خانواده یا مسائل مربوط به ویزاهای کاری را نیز شامل می‌شود.

عربستان سعودی و به تبع آن، کشورهای بحرین، کویت، امارات در واکنش به اظهارات «جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی درباره یمن، سفرای خود در بیروت را فراخوانده و سفرای لبنان را اخراج کردند.

قرداحی جنگ هفت ساله عربستان سعودی علیه یمن را بیهوده توصیف کرده و گفته بود که انصارالله هم مانند حزب الله از کشور و جانشان دفاع می‌کند. اظهاراتی که عربستان آن را بهانه‌ای برای تشدید فشارهای سیاسی بر لبنان قرار داد و رسما خواستار کناره گیری قرداحی از مقام خود شد. 

از آنجایی که قرداحی تاکنون گفته از سمت خود استعفا نخواهد داد و فشارهای داخلی و خارجی برای کناره گیری او راه به جایی نبرده، پیش بینی می‌شود، عربستان برای وجهه خود دست به تشدید اقدامات بزند.

شبکه المیادین لبنان دوشنبه این هفته به نقل از منابعی در دولت این کشور گزارش داد که «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب خواستار کناره‌گیری «جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان به عنوان اولین گام جهت حل تنش بین ریاض و بیروت شده است.

این پیشنهاد زکی بعد از آن مطرح شد که هیئتی از اتحادیه عرب برای گفت‌وگو بر سر حل بحران و تنش به وجود آمده بین عربستان سعودی، بحرین، امارات و کویت با لبنان راهی این کشور شده است.

این منابع همچنین گفتند که عربستان سعودی تلویحا به بیروت پیام داده که اگر مأموریت  زکی (معاون دبیرکل اتحادیه عرب) شکست بخورد، بخشی از لبنانیان مقیم عربستان را اخراج خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، زکی حتی حاضر نشده است برای لبنان تضمین دهد که در صورت کناره گیری قرداحی، عربستان از اقدامات ضد لبنانی خود عقب نشینی کند.

حسام زکی در رأس هیئتی که به لبنان داشته، با نجیب میقاتی و میشل عون، نخست وزیر و رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تنش مذکور گفت‌وگو کرده است.

 

انتهای پیام/