ابهام در نفرات اعزامی تیم ملی کشتی آزاد به آمریکا

در جریان رقابت‌های کشتی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و بروس بومگارتنر رئیس فدراسیون کشتی آمریکا با یکدیگر دیدار کردند که بومگارتنر طی درخواست رسمی از تیم کشتی آزاد ایران دعوت کرد تا مقابل تیم کشتی آمریکا قرار گیرد.

بر این اساس قرار شد دیدار دوستانه بین تیم‌های ایران و آمریکا روز ۲۳ بهمن ماه امسال در آرلینگتون دالاس در ایالت تگزاس برگزار شود. هر چند مسئولان فدراسیون کشتی کشورمان این موضوع را تأیید و ابراز تمایل کردند تا چنین مصافی بین تیم‌های ایران و آمریکا برگزار شود، اما هنوز هیچ تصمیمی در خصوص نفرات اعزامی اتخاذ نشده است.

این در حالیست که متولیان کشتی آمریکا بیش از هر چیز علاقه دارند میزبان حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع باشند تا جدال ستاره‌های ایرانی با دیوید تیلور، جی دن کاکس و گیبل استیوسون در اوزان ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم، تنور این دیدار دوستانه را گرم‌تر کند.

ابهام در نفرات اعزامی تیم ملی کشتی آزاد به آمریکا

علی ایحال علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، پژمان درستکار سرمربی و محسن کاوه مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد قرار است به زودی نشست ویژه‌ای را در این خصوص برگزار کنند تا درباره اعزام آزادکاران به این سفر و همچنین ترکیب تیم تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

گفتنی است سایت فدراسیون کشتی آمریکا پس از اعلام زمان برگزاری دیدار تیم‌های ایران و آمریکا در گزارشی عنوان کرد: ایران یکی از قدرت‌های سنتی کشتی آزاد است که دارای قهرمانان متعدد جهانی و المپیکی است. رقابت دوستانه بین ایران و آمریکا به چند دهه قبل بر می‌گردد و آخرین باری که تیم ایران در آمریکا حضور داشت در سال ۲۰۱۶ و در مسابقات جام جهانی لس آنجلس بود.