شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#بن سلمان#شاهزاده

اکونومیست: محمد بن سلمان عربستان را به نابودی می‌کشاند


اکونومیست: محمد بن سلمان عربستان را به نابودی می‌کشاند

یک مجله بین‌المللی با تاکید بر تزلزل سیاست‌های ولیعهد سعودی اعلام کرد که این شاهزاده جوان عربستان را به نابودی می‌کشاند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجله بین‌المللی اکونومیست نوشت که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی کشورش را به دلیل سیاست‌های بی پروا و برنامه‌های اقتصادی تبلیغاتی خود که هیچ تاثیر واقعی ندارد، به ورطه نابودی سوق می‌دهد.

وب سایت سعودی لیکس نوشت: این مجله تاکید کرد که سیاست‌های خارجی و اقتصادی عربستان سعودی با عملکرد فاجعه بار در دوران سلطنت «ملک سلمان» پادشاه عربستان و پسرش همراه بوده است.

این مجله در ادامه نوشت: از زمانی که محمد بن سلمان در صحنه عربستان سعودی به میدان آمد، عربستان هیچگاه خبر خوبی نداشته است.

اکونومیست تاکید کرد که بن سلمان بر فهرست بلندبالایی از اقدامات گستاخانه ، مانند جنگ فاجعه بار در یمن و محاصره قطر نظارت داشته است. وی همچنین در ربوده شدن « سعدالحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان و « جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی،بازداشت فعالان سعودی با اتهامات جعلی و بازداشت شاهزادگان و بازرگانان برای مصادره اموالشان نقش داشته است.

این مجله نسبت به افول فاجعه بار سیاست خارجی عربستان سعودی به دلیل تحرکات جنجالی و زیان آور بن سلمان هشدار داد، زیرا محاصره قطر امتیازی برای عربستان حاصل نکرد و هیچ یک از اقدامات ولیعهد سعودی برای جذب سرمایه گذاری خارجی برای عربستان مفید نبود.

این مجله تاکید کرد که هدف قرار دادن مستقیم و مستمر بازرگانان در عربستان باعث بی ثباتی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور شده که از 8.1 میلیارد دلار در سال 2015 به 1.4 میلیارد دلار در سال 2017 کاهش یافته است.

در ادامه گزارش این مجله آمده است که دیدگاه بن سلمان از اصلاحات اقتصادی تنها ده‌ها طرح و پروژه‌های بزرگ اجرا نشده است و هدف او تقلید و رقابت با همسایگان موفق خود بوده است.

اکونومیست در ادامه نوشت : زمانی‌که بن سلمان بر تاج و تخت بنشیند رقبای زیادی در خانواده سلطنتی برای او وجود خواهد داشت که به دلیل اقدامات وی آسیب دیده‌‌اند.

مجله مذکور افزود: محمد بن سلمان در طول سال‌های حکومت خود و به قدرت رسیدن در عربستان ، چیزی جز این را ثابت نکرده که او شیفته قدرت و دیکتاتوری فاسد است که استبداد را تداوم می‌بخشد و با هرگونه مشارکت سیاسی مبارزه می‌کند.

محمد بن سلمان که به حکومت سرکوبگرانه و بی پروا معروف است، 37 سمت رسمی را در انحصار خود درآورده و این امر شدت اقتدار گرایی و رویکرد دیکتاتوری وی را تثبیت کرده است.

ناظران سال‌های حکومت ملک سلمان بن عبدالعزیز و پسرش محمد از سال 2015 تاکنون را سخت‌ترین سال‌ها برای عربستان از زمان تأسیس آن توصیف می‌کنند.

انتهای پیام/