شهر خبر

دبیر شورای عالی امنیت ملی: امریکا در موضوع صلح در افغانستان فریبکارانه رفتار کرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امریکا در موضوع صلح در افغانستان نیز فریبکارانه رفتار کرد گفت: راهکار‌های حل مسئله افغانستان تلاش همگانی برای ایجاد حکومتی فراگیر و متشکل از همه اقوام در افغانستان و مقابله با بحران انسانی در این کشور است.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام نورنیوز، سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای با حضور ۸ کشور همسایه افغانستان و آسیای میانه از دقایقی پیش در پایتخت هند آغاز شد.

دریابان‌ علی شمخانی در جمع سران کشور‌های حاضر در این نشست گفت: ما همواره تأکید کرده و می‌کنیم که صلح خواست همگانی مردم و اقوام افغانستان است، ولی نکته مهم که باید توجه همگی را به آن جلب کرد، این است که امریکا حتی در موضوع صلح در افغانستان نیز فریبکارانه رفتار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: آمریکا با وجود تظاهر به ایجاد صلح در افغانستان، هیچ برنامه‌ای برای این کار نداشت و تنها هدف او رهایی از مهلکه‌ای بود که خود ساخته بود و به دلیل خوی استکباری و خودبرتربینی، افغانستان، منطقه و جهان را دچار مشکل کرد.

وی در ادامه با برشمردن راهکار‌های حل مسئله افغانستان برتلاش همگانی برای ایجاد حکومتی فراگیر و متشکل از همه اقوام در افغانستان و مقابله با بحران انسانی در این کشور تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی اعلام می‌کند که حاضر است همه امکانات خود مانند راه‌های ارتباطی و امکانات بندری از جمله چابهار را در اختیار حل این معضل قرار دهد.

این اجلاس با مشارکت کشور‌های ایران، روسیه، هندوستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان در هتل آی سی تی مایوریا دهلی ‎نو در حال برگزاری است.

در این نشست یک روزه، دبیران و مشاوران امنیت ملی ۸ کشور یاد شده، درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان بحث و تبادل نظر می ‌کنند.
 
 
 
 
 
تکمیل می‌شود