شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#یمن#رئیس کمیته#کمیته ملی

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن:

فرستاده سازمان ملل دریمن برای افزایش روحیه عناصر سعودی تلاش میکند

فرستاده سازمان ملل دریمن برای افزایش روحیه عناصر سعودی تلاش میکند

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن در سخنانی تأکید کرد: فرستاده سازمان ملل متحد در یمن برای افزایش روحیه عناصر سعودی تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن سخنانی را در خصوص نقش آفرینی «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در یمن مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن در این زمینه تصریح کرد: متأسفانه نماینده سازمان ملل متحد در یمن نتوانسته است دور جدیدی از مذاکرات درباره پرونده اسرا را میان دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن ترتیب دهد.

این مقام یمنی افزود: با وجود اینکه دو طرف صنعاء و دولت مستعفی آمادگی خود را برای برگزاری دور جدید مذاکرات درباره مبادله اسرا اعلام کردند اما فرستاده سازمان ملل نتوانسته است مقدمات انجام این مذاکرات را فراهم آورد.

وی گفت: زمانی که نماینده سازمان ملل در پرونده تبادل اسرا ناکام است، چگونه می خواهد در مواجهه با پیچیده ترین پرونده های نظامی و سیاسی عمل کند؟ المرتضی تاکید کرد: روشن است که ماموریت فرستاده سازمان ملل انجام برخی بازدیدها از مناطق تحت کنترل عناصر ائتلاف سعودی برای بالا بردن روحیه آنها است.

گفتنی است، «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل در یمن روز دوشنبه گذشته به شهر تعز واقع در جنوب غرب یمن سفر کرد. این اولین سفر یک نماینده سازمان ملل به تعز از زمان آغاز تجاوزات سعودی به این کشور از هفت سال پیش است.

پیشتر المرتضی گفته بود: دولت یمن برای انجام مبادله اسرا در سطوح گسترده از آمادگی کامل برخوردار است. به گفته این مقام یمنی، «ناصر منصور هادی، برادر رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن نیز در لیست تبادل اسرا، مبادله خواهد شد.

المرتضی تأکید کرد که صنعاء نام شماری دیگر از فرماندهان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی را در لیست مبادله اسرا قرار داده است. از جمله این افراد می‌توان به محمود الصبیحی، وزیر دفاع سابق دولت مستعفی یمن اشاره کرد. وی از سال ۲۰۱۵ توسط انصارالله بازداشت شده است.

از سوی دیگر، قائم مقام وزارت حقوق بشر یمن نیز اعلام کرد که کشورش برای انجام مبادله اسرا با شروطی که تعیین می‌کند، آماده است. درحال حاضر آمار دقیقی از اسرای دو طرف اعلام نشده است.