شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرایان

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا:

اصولگرایان خود را حق ‌می‌دانند و بقیه را باطل/ رجانیوز و کلید رسانه‌ های کوچک و کم تاثیر هستند/ اعضای جبهه پایداری نسبت به توهین به آیت‌الله صافی حتی ککشان هم نگزید!

محمد مهاجری گفت: تفکری وجود دارد که برخی از دوستان اصول‌گرا معتقدند همواره آن‌ها برحق هستند و همه کسانی که در جریان مقابل قرار دارند، باطل‌اند.

اصولگرایان خود را حق ‌می‌دانند و بقیه را باطل/ رجانیوز و کلید رسانه‌ های کوچک و کم تاثیر هستند/ اعضای جبهه پایداری نسبت به توهین به آیت‌الله صافی حتی ککشان هم نگزید!

به گزارش منیبان؛ طی چند وقت اخیر شاهد برخی رفتارهای عجیب از سوی رسانه‌های اصولگرا بودیم، رفتارهایی که در نهایت منجر به برخود قاطع از سوی دستگاه قضا و هیات نظارت بر مطبوعات شد. پس از جنجال انتشار چندین یادداشت از سوی سایت رجا نیوز و هتک حرمت به مقام مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله صافی گلپایگانی، این‌بار روزنامه‌ای اصولگرا اقدام موهونی را انجام داد که در نهایت منجر به لغو امتیاز این روزنامه شد.

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در واکنش به اتفاقات اخیر به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: «اگر واقع‌بین باشیم حاشیه امن رسانه‌هایی که اقدام به هتک حرمت و یا توهین می‌کنند در سیستم فعلی قوه قضائیه دارد از بین می‌رود. به طور مثال اگر نگاهی به ماجرای رجا نیوز و مسائلی که به وجود آمد بیاندازیم، شاهد بودیم دادستانی قاطعانه نسبت به انتشار مطالب توهین آمیزی که علیه آیت الله صافی نوشته شده بود عمل کرد. در رابطه با اتفاقات روزنامه کلید نیز  به همین منوال بود و هیات نظارت بر مطبوعات به صورت قانونی با این رسانه برخوردهای لازم را انجام داد. در نتیجه شاید این موضوع نوید از بین رفتن حاشیه امن رسانه‌هایی باشد که همواره به خود اجازه می‌دهند نسبت به هر اتفاقی که رخ می‌دهد، موضع‌گیری توهین آمیزی را داشته باشند.»

این فعال رسانه‌ای اصولگرا در پاسخ به این سوال که برخی از رسانه‌های جریان اصولگرا چطور به خودشان اجازه می‌دهند که نسبت به برخی اتفاقات و اظهارات، موضع‌های تند و توهین‌آمیز داشته باشند، اظهار کرد: «تفکری وجود دارد که برخی از دوستان اصول‌گرا معتقدند همواره آن‌ها برحق هستند و همه کسانی که در جریان مقابل قرار دارند، باطل‌اند.»

وی ادامه داد: «متاسفانه در برخی اوقات روحیه فکری طالبان‌گری بر انسان مسلط می‌شود و افراد را به جایی می‌رساند تا خود را مجاز بدانند به هر کسی که با نگاه آن‌ها همراه نیست، ناسزا بگویند، هتاکی کنند و اسائه ادب را در حرف‌های خود داشته باشند.»

مهاجری در پایان و در پاسخ به این سوال که به نظر شما اگر چنین ماجراهایی از سوی رجانیوز و یا روزنامه کلید اتفاق نمی‌افتاد و رسانه‌ای معتدل و اصلاح طلب ‌چنین اقداماتی را انجام می‌داد، آیا اصول گرایان ساکت می‌نشستند؟ عنوان کرد: «قطعا ساکت نمی‌ماندند، اما ماجرای اصلی این است که رجانیوز و یا روزنامه‌ای مثل کلید، رسانه‌های کوچک و کم تاثیر هستند. مهم جریان فکری‌‌‌ است که در پشت پرده و یا همراه با رجانیوز قرار دارد. در اتفاقات اخیر دیدیم بسیاری از اعضای جبهه پایداری نسبت به هتک حرمتی که به یکی از مراجع بزرگ شیعه شد هیچ حرفی نزدند و ککشان هم نگزید. در نتیجه هنگام نشر تفکرات خود که حتی همراه با توهین است سکوت می‌کنند، اما حاضر نیستند کوچکترین نقدی به جریان و طیف فکری متبوعشان وارد شود و آن را نمی‌پذیرند، بلکه شدیدترین مواضع را نیز سریعا اتخاذ می‌کنند.»

وبگردی