مسابقات کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان در صربستان با نایب قهرمانی ایران به پایان رسید و فرنگی کاران کشورمان صاحب یک مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز شدند تا پس از روسیه روی سکوی دوم بایستند.

طالب نعمت‌پور، پیشکسوت کشتی فرنگی کشور، درباره عملکرد تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: کشتی‌ها را دنبال کردم، بچه‌ها واقعا تلاش کردند و نمایش خوبی داشتند و در نهایت نیز موفق شدند عنوان نایب قهرمانی مسابقات را از آن خود کنند. به کادر فنی و فدراسیون تبریک و خسته نباشید می گویم.

او ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب این رقابت‌ها کسب مدال طلا در سنگین وزن بود. وزنی که اکثرا در آن احساس ضعف می کردیم اما خوشبختانه هم مدال طلای علی اکبر یوسفی در مسابقات اخیر جهانی و هم طلای امین میرزاده در صربستان نویدبخش روزهای خوب برای آینده کشتی فرنگی کشورمان است.

دارنده مدال طلای جهان با اشاره به رقابت‌های لیگ برتر خاطرنشان کرد: مسابقات لیگ برتر هم امسال در چهار گروه برگزار می شود که تقریبا می توان گفت تا به امروز مسابقات خوبی را شاهد بودیم. به هر جهت برگزاری لیگ حرکت خوبی است و به نوعی چراغ این رشته را هم روشن نگه می دارد. برای بازیکنان جوان فرصتی است تا خود را نشان بدهند و از طرفی یک منبع درآمد هم به شمار می رود.

نعمت‌پور درباره بازی‌های آسیایی هانگژو چین که سال آینده برگزار می‌شود نیز گفت: برای کشتی ایران فرقی ندارد چه رویدادی باشد چه آسیایی، چه جهانی و حتی المپیک، همواره روی سکو بوده و بنابراین در بازی‌های آسیایی هم همیشه سهم زیادی در موفقیت کاروان ورزشی داشته است. امیدوارم کشتی‌گیران کشورمان این دوره هم به خوبی پرچمداری و مدال‌های خوش رنگی به سبد مدال ایران اضافه کنند.

انتهای پیام/ 3