شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#سوریه#سردار سلیمانی

خاطرات شهدا | خاطره‌ای از شکست محاصره ۱۳ روزه داعش با تدبیر حاج قاسم / اشک شوق اهالی "نُبل الزهرا"


خاطرات شهدا | خاطره‌ای از شکست محاصره 13 روزه داعش با تدبیر حاج قاسم / اشک شوق اهالی "نُبل الزهرا"

یک فرمانده توپخانه خاطره‌ای از آزادسازی مناطقی از سوریه به فرماندهی سردار سلیمانی نقل می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «روزبه‌روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌یابی و نکته‌سنجی زندگی شهدا در جامعه‌ی ما رواج پیدا کند.»، این جمله کوتاه برشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در 27 بهمن ماه سال 1393 در خصوص اهمیت نام و یاد شهدا است. 

خبرگزاری تسنیم در نظر دارد هر روز خاطره‌ای از سبک زندگی، سیرۀ اخلاقی شهدا و روزهای سخت دفاع مقدس را منتشر کند. 

سردار سرتیپ چهارباغی به ذکر خاطراتی از حضور مقتدرانۀ سردار قاسم سلیمانی در سوریه و مبارزه با گروهک تروریستی داعش پرداخت و گفت: در جنوب حلب می‌جنگیدیم. یک راه تدارکاتی داشتیم که آن را هم داعش بسته بود. معنی این حرف این است که تمام ما در حلب محاصره شدیم. نه سوخت و نه مهمات می‌آمد. خیلی شرایط سخت بود. حاج قاسم اولین کاری که کرد، از محاصره تکان نخورد. می‌توانست بهانه‌ای بیاورد و با هلی‌کوپتر برگردد (با خنده) اما ماند. نیروها را سازماندهی کرد؛ سیزده روز تا شکستن محاصره طول کشید و منطقه آزاد شد.

حماسه و پایداری ,

صوت خاطره اول سردار سرتیپ چهارباغی

ما قصد داشتیم "نُبل الزهرا" را اول آزاد کنیم. یک روز گفتم حاج قاسم بچه‌ها هستند. تدابیر خود را دربارۀ آتش بگو. حاج قاسم به صورت بسیار تخصصی رهنمودهای خود را از پشتیبانی آتش بیان کردند و ما همان را دقیقاً اجرایی کردیم. پس از آن، یک عملیات آتشباری خوبی در آن منطقه انجام و منطقه "نبل الزهرا" آزاد شد.  

حماسه و پایداری ,

صوت خاطره دوم سردار سرتیپ چهارباغی

یراث حماسه‌ــ‌11|اضمحلال امروز اسرائیل نتیجه دفاع مقدس است / گفت‌وگو خصوصی سردار همدانی با بشار اسد

انتهای‌پیام/