در این رزمایش، وظایف نزدیک شدن سریع قایق نظامی به کشتی تحت تصرف گروه‌های تروریستی، آزاد سازی آن  و همچنین تخلیه امن خدمه به صورت کاملا حرفه ای تمرین شد.

هدف از برگزاری این رزمایش بررسی آمادگی رزمی، فعالیت و تجهیزات یگان‌های حاضر در این رزمایش مطابق  با استانداردهای ناتو اعلام شد.

چندی قبل، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با هیاتی به سرپرستی «خاویر کلومینا پیریز» معاون دبیرکل ناتو در امور سیاسی و امنیتی و نماینده ویژه ناتو در قفقاز و آسیای مرکزی دیدار کرد.

 «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در دیدار با «خاویر کلومینا پیریز» معاون دبیرکل ناتو در مورد وضعیت قره باغ  و آخرین تحولات مرزی با ارمنستان توضیحاتی داد.

معاون دبیر کل ناتو در این دیدار آمادگی ناتو را برای ارائه کمک‌های مناسب در تامین صلح در منطقه اعلام کرد. طرفین همچنین در مورد آخرین وضعیت پس از جنگ قره باغ و سایر موضوعات مورد علاقه  بحث و تبادل نظر کردند.

باکو در حالی که نیم نگاهی به ارمنستان دارد، در هفته‌های اخیر رزمایش‌های متعددی را با ترکیه، پاکستان و گرجستان برگزار کرده است. 

رسانه‌های این کشور چندی قبل از برگزاری یک رزمایش از سوی نیرو دریایی این کشور در دریای خزر خبر دادند. در این رزمایش کشتی‌های جنگی و کماندوهای دریایی این کشور تمرین‌هایی را با تمرکز بر محافظت از زیر ساخت‌های جمهوری آذربایجان در دریای خزر انجام شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده که تشکیل یگان‌های جدید همراه با آموزش پرسنل مناسب و خرید کشتی و قایق را در این زمینه مد نظر دارد. وزیر دفاع جمهوری آذربایجان  اعلام کرد ه که این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است. 

نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در رزمایش ناتو شرکت کرد