شهر خبر

آمریکا: چین دارای بزرگترین نیروی دریایی دنیا است


آمریکا: چین دارای بزرگترین نیروی دریایی دنیا است

وزارت دفاع آمریکا نسبت به تبدیل شدن چین به عنوان کشوری با بزرگترین نیروی دریایی دنیا ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن تایمز، پنتاگون در تازه ترین گزارش خود درباره قدرت نظامی چین هشدار داده که نیروی دریایی چین اکنون بزرگترین قدرت نظامی دریایی دنیاست و تا پایان این دهه 460 ناو جنگی را در آبهای دنیا مستقر خواهد کرد.

نیروی دریایی چین درحال حاضر دارای 355 فروند ناو است که این ناوگان شامل کشتی های فعال در سطح آب، زیردریایی، ناوهای هواپیمابر، ناوهای جنگی آبی خاکی و کشتی های مین روب است.

در مقابل نیروی دریایی آمریکا درحال حاضر دارای 296 فروند کشتی جنگی است اما این مجموعه شامل 11 فروند ناو هواپیمابر با قابلیت قدرتنمایی در مسافت‌های طولانی است. کشتی های نیروی دریای آمریکا شامل 115 ناوشکن و رزم ناو، 68 زیردریایی و 31 فروند کشتی آبی خاکی و 59 فروند کشتی لجستیک و رزمی کوچک است.

به اعتقاد کارشناسان، چین در طرح خود برای گسترش قدرت اقتصادی اش درحال ساخت کشتی های جنگی جدید با سرعت بالاست. عمده این محصولات شامل رزم ناوهای مجهز به موشک‌های هدایت شونده و همچنین انواع زیردریایی است.

یکی از اهداف چین کنترل بر دریای چین جنوبی و چین شرقی است که در این راستا تولید رزم ناوهای کوچک موشک انداز در دستور کار این کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/