شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یمن

عبدالملک العجری:

فرصت صلح برای ائتلاف سعودی و عوامل آن همیشگی نیست

فرصت صلح برای ائتلاف سعودی و عوامل آن همیشگی نیست

یک عضو هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن با انتشار توییتی به رویکرد صنعا درباره صلح پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالملک العجری یک عضو هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن با انتشار توییتی به رویکرد صنعا درباره صلح پرداخت.

فرصت صلح برای ائتلاف سعودی و عوامل آن همیشگی نیست

وی در توییت خود آورده است: ما قومی هستیم که پیروزی ها ما را مغرور و سرمست نمی کند. ما از حق دست نمی کشیم. ما دنبال منافع حزبی نیستیم بلکه دستاوردهای ملی را در یمن دنبال می کنیم.

العجری در ادامه اعلام کرد: هر قطره خون جدید یمی که ریخته شود، مسئولیت آن با کشورهای ائتلاف وابسته به ریاض و مزدوران و عوامل آنهاست. ما خونریزی مجدد بر سر میز چانه زنی های سیاسی را نمی پذیریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه طرحهای صلح ارائه شده از سوی صنعا همیشگی نیست، تصریح کرد: آنچه امروز ارائه و عرضه می شود ممکن است که فردا قابل قبول نباشد.

گفتنی است که وی قبلا هم از ادعاهای دولت آمریکا درباره رویکردش برای صلح انتقاد کرده و گفته بود: فرستاده ایالات متحده چیزی غیر از آنچه عربستان مطرح می‌کند ارائه نکرده است و به نظر می‌رسد شعارهای ضدجنگ بایدن در زمان انتخابات پایان یافته و واشنگتن به سیاست‌های قدیمی خود در تشویق به جنگ و تجاوز بازگشته است.بایدن می‌خواست برخی بحران‌ها در منطقه را کاهش دهد و تصور می‌کرد که می‌تواند تاکتیک تجاوز با پوشش صلح را اجرا کند اما بعد از شکست، به سیاست تحریک به درگیری روی آورد. آمریکا احتمالاً دوشادوش القاعده و داعش می جنگد اما کسی از آن حرفی نمی‌زند. القاعده در کنار ائتلاف متجاوز در البیضا، تعز و دیگر مناطق می‌جنگید اما آمریکایی‌ها سعی داشتند آن را نادیده بگیرند.