شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لاغری

فواید کدوحلوایی که مصرف روزانه آن را گوشزد می کند/بهترین گزینه غذایی در رژیم لاغری

فواید کدوحلوایی که مصرف روزانه آن را گوشزد می کند/بهترین گزینه غذایی در رژیم لاغری

کدو حلوایی، گونه‌ای از انواع کدو و بومی آمریکای جنوبی است که خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها به‌خصوص پروویتامین A مهم‌ترین ریزمغذی‌ موجود در این سبزی هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعات بسیاری نشان می‌دهد مصرف منظم کدو حلوایی می‌تواند خطر بروز سرطان‌ها را کاهش دهد. کالری پایین آن نیز باعث شده تا جزء بهترین مواد غذایی در دوران رژیم لاغری باشد. 
کدو حلوایی منبع غنی از بتاکاروتن است که در کنار دیگر ریزمغذی‌ها در پیشگیری از سرطان‌ها و محافظت از سلامت قلب نقش دارد. مصرف 150 تا 200 گرم کدو حلوایی نیاز روزانه بدن به پروویتامین A را تامین می‌کند که برای نوجوانان، خانم‌های باردار و شیرده که نیاز بیشتری دارند، انتخاب خوبی خواهد بود. همچنین خوردن یک تکه کدو حلوایی نیز یک سوم نیاز روزانه به کاروتن را تامین می‌کند. 

کدو حلوایی بیش از 95 درصد آب دارد و کم‌کالری است (20 کیلوکالری در هر 100 گرم). این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا کدو حلوایی جزء خوراکی‌های مفید در دوران رژیم لاغری باشد و از طرفی تاثیر پیشگیرانه‌ای از ابتلا به سنگ کلیه نیز دارد. کدو حلوایی یکی از منابع غنی فیبر نیز محسوب می‌شود که عملکرد مطلوب روده‌ها را تسهیل می‌کند. کدو حلوایی سرشار از پتاسیم نیز هست و تاثیر عالی در تنظیم فشار خون و انتقال پیام‌های عصبی به مغز دارد. مقدار سدیم پایین در آن نیز باعث شده تا کدو حلوایی برای افرادی که رژیم کم‌نمک دارند، انتخاب خوبی باشد. 
منبع: سایت سلامت