شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پارکینگ

مخفی شدن پنس در یک پارکینگ در زمان حمله به کنگره/ او مانع انتشار عکس هایش شد

کدخبر: 453299
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، در تلاش است تا مانع از انتشار عکس‌های رسمی خود شود که در ۶ ژانویه، زمانی که حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، در تلاشی خشونت‌آمیز برای جلوگیری از تایید انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، به ساختمان کنگره یورش بردند، گرفته شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جاناتان کارل، خبرنگار ای.بی.سی نیوز در برنامه‌ای تلویزیونی به استفان کلبرت، مجری و کمدین آمریکایی گفت که او این تصاویر را در حین کار بر روی کتاب جدید خود، "خیانت: آخرین پرده نمایش ترامپ" دیده و گفت که آن‌ها "فوق‌العاده جالب" هستند.

بنابر گزارش هافینگنون پست، کارل گفت: او در یک سکوی بارگیری در پارکینگی زیرزمینی، واقع در زیر ساختمان کنگره (مخفی شده) بود. (در این عکس‌ها) جایی برای نشستن نیست. نه میز، نه صندلی، نه هیچ چیز دیگری. او در این پارکینگ بتنی بود.

یکی از عکس‌ها، واکنش پنس را به توییت ترامپ، که در بحبوحه محاصره کنگره، به پنس تاخته بود، ثبت کرده است.

کارل ادامه داد: می‌توانید ببینید، به نظر می‌رسد که پنس در حال اخم کردن است؛ اما هرگز نمی‌توانید با اطمینان این را بگویید.

وی مدعی شد که از پنس پرسیده آیا می‌تواند این عکس‌ها را منتشر کند، اما پنس مانع از انتشار آنها شد. این عکس‌ها را عکاس رسمی کاخ سفید، که حقوقش را مالیات‌دهندگان پرداخت می‌کنند گرفته است.

او گفت: من فکر می‌کنم که کمیته "۶ ژانویه" می‌خواهد عکس‌ها را ببیند؛ آن‌ها عکس‌های او (پنس) نیستند، خیر! آن‌ها (با اشاره به سمت مجری و مخاطبان این برنامه) عکس‌های شما هستند، آن عکس‌ها متعلق به همه کسانی هستند که در اینجا حضور دارند. ما هزینه این عکس‌ها را پرداخت کرده‌ایم.

ترامپ و متحدانش، از جمله جان ایستمن، استاد حقوق وقت دانشگاه چپمن، تلاش کردند به پنس فشار بیاورند تا از صدور تاییدیه رسمی آرای کالج الکترال جلوگیری کند، قدرتی که معاون رئیس جمهور از آن برخوردار نیست.

هر دو (ترامپ و ایستمن) همچنان به اعمال فشار بر روی پنس ادامه دادند، حتی وقتی کار به خشونت کشید. ترامپ در توییتر پنس را به باد انتقاد گرفت و ایستمن، به گرِگ جیکوب، مشاور ارشد وقت پنس پیام داد.

ایستمن با اشاره به ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰، که رد شد، به جیکوب نوشت: محاصره به این دلیل است که شما و رئیستان آنچه لازم بود، برای علنی کردن آن (جلسه کنگره درباره تایید انتخابات) انجام ندادید تا مردم آمریکا خودشان ببینند چه اتفاقی افتاده است.

پنس در طول محاصره در ساختمان کنگره باقی ‌ماند. هنگامی که شورشیان از ساختمان کنگره بیرون رانده شدند، پنس و کنگره تاییدیه آرای انتخاباتی را به پایان رساندند و پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری تایید کردند.