شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش

حشد شعبی تحرکات هسته‌های داعش در نینوا را ناکام گذاشت


حشد شعبی تحرکات هسته‌های داعش در نینوا را ناکام گذاشت

نیروهای حشد شعبی اجازه نفوذ داعش به یک منطقه در جنوب غرب نینوا را ندادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حشد شعبی عراق تلاش بازمانده‌های داعش برای انجام تحرکاتی در جنوب غرب نینوا را ناکام گذاشت.

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق بیان کرد: نیروهای تیپ 44 حشد شعبی با تلاش داعش برای رخنه در جنوب غرب نینوا مقابله کردند.

در این بیانیه آمده است: برخی از بازمانده‌های داعشی تلاش کردند که وارد منطقه «الحضر» در جنوب غرب استان نینوا شوند که این تحرک با اقدام به موقع نیروهای حشد شعبی ناکام ماند.

دوربین های حرارتی امن کننده استان صلاح الدین

«عمار الجبوری» استاندار صلاح الدین گفت: هسته‌های داعشی در مناطق صحرایی دورافتاده قرار دارند. دوربین‌های حرارتی نقش مهمی در ناکام گذاشتن تحرکات داعش دارند.

وی افزود: اقداماتی برای حفاظت از دوربین‌های حراراتی به عمل آمده است. داعش توان سیطره بر هیچ منطقه‌ای در صلاح الدین را ندارد و هر آنچه انجام می‌دهد با هدف ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان است.

الجبوری گفت: قطع حمایت لجستیکی از داعش نقش بسزایی در پایان دادن به شبکه‌های داعشی به طور کامل دارد.

انهدام سه مخفیگاه داعشی در صحرای الانبار

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از انهدام سه مخفیگاه داعشی در صحرای الانبار خبر داد.

وی افزود: در جریان این عملیات «ابوالبراء» از سرکرده‌های داعش هم کشته شد. این عملیات‌ها ادامه دار خواهد بود.

ایجاد کمربند امنیتی اطراف 5 روستا در دیالی

«محمود الجبوری» از فرماندهان حشد العشائری از شروع احداث کمربندی امنیتی اطراف 5 روستا در «المقدادیه» در شمال شرق دیالی خبر داد.

وی افزود: یگان لجستیک و مهندسی شروع به احداث کمربند امنیتی در اطراف پنج روستا در شمال شرق بعقوبه از جمله «الرشاد» کرده‌اند که چندی قبل در معرض حمله تروریستی قرار گرفت و بیش از 30 کشته و زخمی برجای گذاشت.

الجبوری گفت: کمربند امنیتی شامل ایجاد برج‌های مراقبتی و دوربین‌های حرارتی است.

وی بیان کرد: هدف از این اقدامات ممانعت از بروز فاجعه و کشتار جدید از سوی هسته‌های خفته داعش در بوستان‌های انبوه این مناطق است.

الجبوری تاکید کرد: تحولات «الرشاد و الامام» در المقدادیه زنگ خطر را به درباره خطرناک بودن اقدامات داعش به صدا درآورد. این اقدامات داعش با هدف ایجاد فتنه رخ داد.

وی گفت: با وجود اینکه اوضاع مهار شده است اما نیاز به تلاش‌های امنیتی برای تکرار این قبیل حوادث دارد.

همزمان «محمد العبیدی» از دیگر فرماندهان حشد العشائری از عملیات در مناطق زراعی در اطراف ناحیه «العظیم» در شمال بعقوبه علیه چهار هدف مهم خبر داد.

از سوی دیگر سرلشکر «عبدالامیر یارالله» رئیس ستاد ارتش عراق که به دیالی رفته است با فرماندهان حشد شعبی نشست برگزار و درباره اوضاع امنیتی و راههای پایان دادن به تحرکات داعش در دیالی با آنها رایزنی کرد.

شهادت دو رزمنده حشد شعبی در جنوب کرکوک

منابع امنیی عراقی از شهادت دو رزمنده حشد شعبی و زخمی شدن سه نفر دیگر بر اثر انفجار بمب در جنوب کرکوک خبر دادند.

انتهای پیام/