شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ارتش#نیروی دریایی
گفت‌وگو|

جانشین پیشین فرمانده نداجا: ایران جدی‌تر از گذشته با دزدان دریایی در خلیج عدن مقابله می‌کند

جانشین پیشین فرمانده نیروی دریایی ارتش بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، جدی‌تر از سالیان گذشته با دزدان دریایی در خلیج عَدن، مقابله می‌کند، گفت: نیروی دریایی ارتش، امنیت را برای کشتی‌های تجاری کشور در خلیج عدن ایجاد کرده است.
امیر دریادار در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تیم اسکورت اسلامی ایران مستقر بر نفت‌کش ایرانی در مسیر عزیمت به خیلج عدن، پیش از ورود به تنگه باب المندب با دزدان دریایی، گفت: حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی نیروی دریایی ارتش، اقتدار دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.
 
جانشین پیشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: خلیج عَدن، به عنوان منطقه بسیار مهم، حساس و یکی از آبراه‌های بین‌المللی تجارت شرق به غرب به ویژه برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.
 
نیروی دریایی ارتش، امنیت را برای کشتی‌های تجاری کشور در خلیحج عدن ایجاد کرد/ایران، جدی وارد برخورد با دزدان دریایی در خلیج عَدن شده است.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از سواحل بسیار طولانی،( دو هزار کیلومتر مساحت سواحل جنوب کشور و قرار داشتن آبراه حساس خلیج همیشه فارس دریای عمان در آن)، یک کشور دریایی است.
 
بیغم با اشاره به اینکه این آبراه، یکی از معابر وصولی شرق به غرب است، اضافه کرد: در حقیقت آبراه، یا اتصال غرب آسیا به تمام مختلف جهان، از مناطق بسیار حساس است.
 
جانشین پیشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ایران، کشوری قدرتمند در حوزه دریانوردی با برخورداری از سال‌های سال سابقه تاریخی در این حوزه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، امنیت این آبراه را به دلیل حضور کشتی‌های تجاری کشورمان، تأمین کند، تأمین می‌کند.
 
بیغم تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، بیش از یک دهه اخیر، جدی‌تر از سالیان گذشته با دزدان دریایی در خلیج عَدن، مقابله می‌کند و یک آبراه امنی برای تردد، کشتی‌های تجاری و نفتی خود ایجاد کرده است و می‌خواهدبه لحاظ امنیتی دردر سطح بین‌الملل هم مؤثر واقع شود.
 
جانشین پیشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: بار‌ها این اتفاقات مبنی بر مقابله با دزدان دریایی اتفاق افتاده است، نیروی دریایی ارتش در این راستا موفقیت‌های خوبی داشته و توانسته آبراه حساس خلیج عَدن را به منطقه‌ای اَمن برای کشتی‌های تجاری و نفت‌کش کشور تبدیل کند.
 
وی با اشاره به اینکه کشور‌های دیگر هم از امنیتی که جمهوری اسلامی ایران با تلاش نیروی دریایی ارتش در این آبراه ایجاد کرده استفاده می‌کنند، افزود: نکته قابل‌ملاحظه این است که شاید کشور‌های دیگری هم در این امر به‌اصطلاح وارد شدند، اما به صورت گروهی، چندین کشور تحت فرماندهی معمولاً آمریکا، به خاطر تحقق منافع نامشروع خود در این منطقه عمل می‌کنند.
 
نیروی دریایی ارتش، امنیت را برای کشتی‌های تجاری کشور در خلیحج عدن ایجاد کرد/ایران، جدی وارد برخورد با دزدان دریایی در خلیج عَدن شده است.
 
جانشین پیشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دزدان دریایی در راستای تأمین امنیت کشتی‌های تجاری و نفت کش خود، مستقل عمل می‌کند، اظهار داشت: ایران با حضور در این منطقه توانسته است، امنیت خوبی را برقرار کند، تا در حاشیه امن تردد و مأموریت تجاری خود را انجام دهند.
 
 
انتهای پیام/