به گزارش برنا؛  کاربران اینترنت طی روزهای اخیر به خصوص دانش آموزان و دانشجویان، اختلالات زیادی در شبکه دسترسی تجربه می‌کنند. این اختلالات موجب شده است مردم استان های مختلف گلایه هایی باشند چرا که در حال حاضر بیشتر خدمات اداری در قالب میز خدمت و آموزش های تئوری و علمی به این بستر کشیده شده و حالا لازم است در این زمینه تدابیری اتخاذ شود.

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی گفت: قطعی اینترنت و سرعت کم آن در ابتدای مهر وجود داشت اما با توسعه هایی که انجام دادیم، این موضوع برطرف شد.

او با بیان اینکه اما همچنان هم نمی توانیم بگوییم کیفیت اینترنت در کشور خوب شده است و همه جا سرعت مناسب است، افزود: عدم توسعه سرمایه گذاری به خصوص در حوزه ارتباطات ثابت را در کشور داشتیم اما تا تکنولوژی آن عوض نشود به کیفیت مطلوب مردم نخواهیم رسید.

فلاح جوشقانی ادامه داد:  گزارشاتی مبنی بر افت سرعت اینترنت در دو سه روز اخیر اعلام نشده است اما به طور کلی در حوزه ارتباطات ثابت محدود به تکنولوژی ADSL هستیم، کیفیت موجود در حد همین تکنولوژی است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: در حوزه موبایل، ترافیک شبکه به میزان زیادی بالا رفته است و ممکن است در این حوزه افت کیفیت را شاهد باشیم؛ با توسعه های موجود، افت کیفیتی اول مهر ماه بر طرف شده است.

فلاح جوشقانی افزود: به طور کلی نمی توانیم بگوییم کیفیت شبکه به حد مطلوب و مورد نظر مردم است و در وزارت ارتباطات برنامه ریزی شده است با تغییر تکنولوژی و توسعه بیشتر همچنین با سرمایه گذاری تکنولوژی ها بهبود کیفیت صورت بگیرد.

او با بیان اینکه توسعه شبکه با افزایش ظرفیت ها  و با بهبود تکنولوژی ها  میسر می شود، گفت:  از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون مصرف اینترنت در کل کشور 2.5 برابر شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پایان گفت: مصرف پلتفرم های آموزشی خارجی و شبکه های اجتماعی خارجی بیشتر از پلتفرم های داخلی است.

انتهای پیام/4