شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#دولت#عربستان سعودی

ریاض به کارشکنی در برگزاری اجلاس بررسی تغییرات اقلیمی متهم شد

ریاض به کارشکنی در برگزاری اجلاس بررسی تغییرات اقلیمی متهم شد

سازمان بین‌المللی موسوم به «صلح سبز»، دولت عربستان سعودی را به تلاش برای توقف مذاکرات در اجلاس تغییرات اقلیمی در گلاسکو متهم کرد.

به گزارش مشرق، یک سازمان مردم نهاد بین المللی موسوم به «صلح سبز»،   دولت عربستان سعودی را به تلاش برای توقف مذاکرات در اجلاس تغییرات اقلیمی در گلاسکو متهم کرد.

به نوشته وبگاه «العربی» سازمان صلح سبز در بیانیه‌ای عربستان سعودی را به کارشکنی در زمینه به نتیجه رسیدن مذاکرات در تغییرات اقلیمی متهم کرد. این سازمان غیردولتی ریاض را متهم کرد که از تصمیم‌گیری برای پیشبرد سازگاری با پیامدهای اقلیمی جلوگیری می‌کند. انطباق بهتر با تغییرات اقلیمی یک مسئله مهم برای کشورهایی است که آسیب پذیرترین در برابر تغییرات آب و هوایی هستند.

«جنیفر مورگان» مدیر این سازمان بین‌المللی در نشستی از کشورهای دیگر خواست تا هیات عربستان سعودی را در انزوا قرار دهند. با این حال، تصمیمات اتخاذ شده در اجلاس تغییرات اقیلمی باید به اتفاق آرا اتخاذ شود و به این معنی است که هیچ کشوری نمی‌تواند به طور کامل به حاشیه رانده شود.

عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت در سراسر جهان است وعلاقه چندانی به حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی نشان نداده است، اگرچه اکثر کارشناسان معتقدند که این امر برای کنترل گرمایش جهانی ضروری است.

عربستان سعودی علیرغم تعهد به صفر رساندن انتشار کربن خالص تا سال ۲۰۶۰، قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ ظرفیت تولید شرکت ملی نفت خود را از ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

مورگان گفت: «هیچ کشوری از جمله عربستان سعودی از خطر فاجعه بار افزایش دما مصون نیست. در واقع، منطقه خلیج فارس حتی سریعتراز میانگین جهانی در حال گرم شدن است.»

حدود ۲۰۰ کشوری که این معاهده را پذیرفته‌اند در این اجلاس دوسالانه شرکت می‌کنند که هدف آن محدود کردن گرمایش جهانی و آماده سازی سازگاری با تغییرات آب و هوایی است. اجلاس امسال در ۱۲ نوامبر به پایان می‌رسد.

ناظران محیط زیست امیدوارند که کشورها به یک برنامه عملی برای محدود کردن گرمایش زمین به کمتر از ۱.۵ درجه سانتیگراد دست یابند.

منبع: فارس