شهرخبر

شرایط اسفناک ۶ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی


شرایط اسفناک 6 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

دادگاهی در الناصره محاکمه ۶ نفر از اسرای فلسطینی که پیش‌تر موفق به فرار از زندان جلبوع شده بودند را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خالد محاجنه وکیل هیئت امور اسرا در این رابطه به رسانه‌های فلسطینی گفت: این شش اسیر فلسطینی در شرایط بسیار بدی و اسفناکی نگهداری می‌شوند، به نحوی که نمی‌توان محل نگهداری آنها را حتی سلول نامید، آنها علاوه بر آن از 48 ساعت قبل از آغاز دادگاه در محل هایی شبیه به قبر قرار داده شده‌اند که نه تنها غذا و آب بلکه دستشویی هم در آن وجود نداشت.

چند روز پیش نیز رسانه‌های فلسطینی در رابطه با شرایط نگهدای یعقوب القادری یکی از شش اسیر فلسطینی تاکید کرده بودند که وی از زمان دستگیری مجدد در یک سلول انفرادی در زندان ریمونیم و در سخت‌‌ترین شرایط ممکن نگهداری می‌شود.

صهیونیست‌ها این اسیر فلسطینی را در شرایطی مغایر با تمامی قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی در بند 12 این زندان که مختص زندانیان جنایی است قرار داده‌اند، سلول او کاملا تاریک، کثیف و بدبو بوده و پاسخگوی هیچ یک از نیازهای حداقلی هم نیست.

دوربین‌های مدار بسته به طور کامل وی را رصد کرده و ارتباط او به طور کامل با جهان خارج قطع شده است.

به گفته وکیل هیئت امور اسرا او به جز لباس‌‌هایی که به تن دارد هیچ چیز دیگری در سلولش دراختیار نداشته و مجبور است هر غذایی که زندانبانان  در اختیارش قرار می‌دهند را بخورد.

زندانبانان به شکل شبانه روز وارد سلول او شده و او را مورد بازرسی قرار می‌دهند، در حالی که زندانیان جنایی هم با ایجاد سر و صدا اقدام به آذار و اذیتش می‌کنند.

با این حال این شش مبارز فلسطینی در جلسه محاکمه خود که امروز دوشنبه در شهر الناصره در شمال فلسطین اشغالی برگزار شد، تاکید کردند به زودی در توافق مبادله اسرا آزاد خواهند شد.

دادگاه اعلام نظر نهایی خود را به جلسه بعدی که موعد آن اعلام نشده است، موکول کرد.

در تصاویر منتشر شده از جلسه دادگاه القادری خطاب به نظامیان اسرائیلی که در اطراف او حضور داشتند فریاد زد، به یاری خدا ما به فلسطین تمام خاک فلسطین باز خواهیم گشت و آزادی خود را باز خواهیم یافت.

او تاکید کرد ما خواسته‌های مشروعی دارد، شرایط ما بسیار بد است ما درون قبرهایی قرار داده شده ایم آنها می‌خواهند ما در چنین شرایطی قرار بگیریم اما ما همچنان قوی و پایدار باقی خواهیم ماند.

انتهای پیام/