شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#نتایج

کمیساریای عالی انتخابات عراق:

نتایج بازشماری دستی آراء منطبق با شمارش الکترونیکی است

کمیساریای عالی انتخابات عراق: نتایج بازشماری دستی آراء منطبق با شمارش الکترونیکی است

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عرا ق با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام پایان بررسی شکایت‌ها به نتایج انتخابات، گفت که نتایج بازشماری دستی آرا منطبق با آراء الکترونیکی بوده است.

به گزارش مشرق، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام پایان بررسی شکایت‌ها به نتایج انتخابات، گزارشی از صندوق‌های بازشماری شده ارائه کرد.

در بیانیه رسمی این دستگاه که بعد از ظهر امروز منتشر شده، آمده است که کمیساریا امروز دوشنبه ۸ نوامبر ۲۰۲۱ به بررسی‌ شکایت‌ها و ضمائم شکایت‌ها و رسیدگی به آنها پایان داده است.

این بیانیه افزوده که ۱۴۳۶ شکایت درباره نتایج انتخابات به کمیساریا ارائه شد و کمیساریا در همه مواردی که شکایت با اسناد و مدارک همراه بود و مجموعه ۸۷ شکایت می‌شد به بازشماری دستی صندوق‌ها دست زد.

به گزارش میل‌ایست، این بیانیه تأکید کرده که در این روند ۴۳۲۴ صندوق به صورت دستی بازشماری شد.  در بیانیه کمیساریا تأکید شده که شکایت‌ها علل گوناگون داشته که از جمله عدم اطمینان از مطابقت نتایج یا عدم پذیرش نتایج بوده است.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق تأکید کرده که کمیته مرکزی و کمیته‌های جانبی مربوطه، همه برگه‌های رأی در صندوق‌های بازشماری شده را  بررسی کردند و نتایج در همه موارد منطبق [با شمارش الکترونیک] بوده به جز در موضوع برگه رأی‌های باطله که در موارد بسیار اندکی با بررسی چشمی، نبود مشکل در برگه رأی ثابت و اقدامات قانونی درباره این نوع برگه‌ها انجام شده است.

این کمیساریا افزوده که گزارش خود را به شورای عالی کمیساریا و آن شورا نیز به شورای قضائی انتخابات ارائه داده است.  در این بیانیه تأکید شده که همه جزئیات مربوط به تصمیمات شورای قضائی انتخابات و اعلام نتایج نهائی بعد از بررسی این گزارش اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم