شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بارسلونا#گواردیولا#مسی#بازیکنان#جدید

صحبت‌های ژاوی در کنفرانس مطبوعاتی/ از گواردیولا و مسی تا وضعیت بازیکنان بارسا

ژاوی سرمربی جدید بارسلونا حرف‌های مهمی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود زد تا مسیر جدید تیم را مشخص کند.

صحبت‌های ژاوی در کنفرانس مطبوعاتی/ از گواردیولا و مسی تا وضعیت بازیکنان بارسا
خبرورزشی -

ژاوی ارناندس سرمربی جدید بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی بلافاصله بعد از مراسم معارفه خود شرکت کرد و پاسخگوی سئوالات رسانه های مختلف خبری اسپانیا شد.

گزیده ای از صحبتهای سرمربی جدید بارسلونا را مرور می کنیم:

مقایسه با گواردیولا

اینکه با گواردیولا مقایسه شوم برای من یک موفقیت است. او بهترین مربی جهان است. من فشاری که روی نیمکت بارسا وجود دارد را درک می کنم و باید خودمان را با این وضعیت تطبیق دهیم و جلو برویم. من به عنوان یک رقیب جدی برای همه به اینجا آمده ام. در السد خیلی خوب کار کردم. با تمام اشتیاق و انگیزه به اینجا آمده ام تا ایده های فوتبالی خودم را منتقل کنم. این بهترین راه برای رسیدن به موفقیت است یعنی شروع کردن با یک ایده مشخص برای رسیدن به موفقیت.

سختگیری و انضباط

لازم نیست که سختگیر باشیم، بلکه باید نظم را برقرار کنیم. وقتی در رختکن تیم قوانین مشخصی وجود داشته توانسته ایم خوب کار کنیم و زمانهایی که این انضباط نبوده ما بد کار کرده ایم.

کمک به بازیکنان

ایده من به عنوان مربی این است که به بازیکنان کمک کنم. فشار زیادی وجود دارد و من می توانم فشاری که روی بازیکنان است را ببینم و درک کنم. بازیکن بارسلونا بودن اصلا کار آسانی نیست. باید به آنها کمک شود و من برای همین کار آمده ام. از همین حالا داریم به بازی با اسپانیول فکر می کنیم. بارسا یعنی سختکوشی و برنده شدن، با این فلسفه نتایج خوب از راه خواهند رسید. این یک پروژه میان مدت و بلند مدت است.

ریکارد، گواردیولا، انریکه

من از همه این مربیان چیزهای زیادی یاد گرفته ام. گاهی در جریان بازیها حرفهایی که آنها به من زده اند را به یاد می آورم. بسیاری از مربیان به من درس آموخته اند. حالا به ایده ای در مربیگری رسیده ام که می خواهم آن را به تیمم منتقل کنم. از همه مربیانی که داشته ام چیزهای زیادی آموخته ام.

مسی

اینکه نمی توانم با او کار کنم مسلما برای من اتفاق بدی است همانطور که نمی توانم با بازیکنانی مثل اتوئو یا رونالدینیو کار کنم. او به من تبریک گفت و مثل همیشه با لحن طنز این کار را انجام داد.

خرید جدید

ما داریم در مورد مسائلی با باشگاه صحبت می کنیم و یکی از آنها نقل و انتقالات زمستانی است. بازیکنان مصدوم زیادی داریم و باید آنها را ریکاوری کنیم. می خواهم بازی باز و از کناره ها را تجربه کنیم و برای این کار وینگرهایی داریم که می توانند این سبک را اجرا کنند.

دمبله

عثمان دمبله در پست خود بهترین بازیکن جهان است. او ویژگیهای فوق العاده ای دارد اما شرایطش بستگی به خودش دارد. از نظر من تمدید قرارداد او یک اولویت است.

بازیکنان باتجربه

برنامه من در مورد بازیکنان باتجربه و پا به سن گذاشته همانی است که در مورد سایر بازیکنان دارم. برای من یک امتیاز بزرگ است که با آنها آشنا رفیق هستم. اینکه من با آنها دوست هصتم و از قبل کاملا همدیگر را می شناسیم باعث پیوند بیشتر من با تیم می شود.

سبک بازی

بهترین روش برای برنده شدن ارائه فوتبال زیبا و مالکیت توپ است. من همیشه با ژن بارسلونا زندگی کرده ام و بزرگ شده ام. باید تلاش کنیم تا این سبک بازی را دوباره زنده کنیم.

اومتیتی و لانگله

من آنها را ندیده ام. همه آنها باید از صفر شروع کنند و من هم روی همه بازیکنانم حساب می کنم. نمی توانم در مورد وضعیت فعلی آنها نظری بدهم. هر از گاهی بازیهای آنها را دیده ام. اگر تیم خوب خودش را برای رقابت آماده کند ما می توانیم موفق شویم. منظورم این است که ذهنیتمان را باید تغییر دهیم. ما این کار را در السد هم انجام دادیم.