شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایستگاه#تاریخ

ماموریت "کرو-۳" ۱۰ نوامبر راهی ایستگاه فضایی می‌شود

ماموریت "کرو-۳" ۱۰ نوامبر راهی ایستگاه فضایی می‌شود

شرکت "اسپیس‌ایکس" پس از به تعویق انداختن ماموریت سرنشین‌دار "کرو-۳"(Crew-۳) به دلیل شرایط نامساعد هوا، مشکل بیماری، مشکلات برنامه‌ریزی، در حال حاضر انتظار دارد این ماموریت در تاریخ ۱۰ نوامبر به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، "اسپیس‌ایکس" و شرکای آن هنوز برای ارسال ماموریت "کرو-۳" به مدار زمین در تلاش هستند. ناسا پرتاب این ماموریت را بار دیگر به تعویق انداخت و تاریخ ۱۰ نوامبر ساعت ۲۱:۰۳ به وقت منطقه زمانی شرقی(بامداد پنجشنبه ساعت ۰۵:۳۳ به وقت ایران) را برای انجام آن برگزیده است.

به گفته آژانس فضایی اروپا(ESA)، این آژانس به همراه "اسپیس‌ایکس" و ناسا همچنین بازگشت خدمه ماموریت "کرو-۲" را به دلیل ملاحظات آب و هوایی، از دیشب به امشب ساعت ۲۲:۳۵ موکول کردند. "اسپیس‌ایکس" می‌گوید که ۸۰ درصد احتمال آب و هوای مطلوب برای تاریخ جدید وجود دارد.

ماموریت "کرو-۳" باید در تاریخ ۱۱ نوامبر ساعت ۱۹:۱۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(بامداد جمعه ساعت ۰۳:۴۰ به وقت ایران) به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود. این پرتاب در ابتدا برای شب "هالووین" تعیین شده بود، اما به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا تا تاریخ ۳ نوامبر به تعویق افتاد. ناسا این پرتاب را دوباره به تعویق انداخت و شش نوامبر را برگزید، چرا که یکی از خدمه این پرواز دچار یک مشکل پزشکی جزئی شده بود.

تأخیر در پروازهای فضایی از جمله برای پروازهای کپسول "کرو دراگون"(Crew Dragon) امری عادی است، اما ماموریت "کرو-۳" بیش از آنچه انتظار می‌رفت دچار تاخیر شده است.

ماموریت "کرو-۳" سه فضانورد ناسا به نام‌های "راجا چاری"، "توماس مارشبرن"، "کایلا بارون" و یک فضانورد آژانس فضایی اروپا به نام "ماتیاس مورر" را برای انجام یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد فرستاد.

انتهای پیام