شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#بانک مرکزی#نرخ تورم

تورم در آمریکا احتمالا در سال ۲۰۲۲ بالاتر خواهد رفت


تورم در آمریکا احتمالا در سال 2022 بالاتر خواهد رفت

رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور طی سال ۲۰۲۲ بازهم افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بورنئو پست، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور طی سال 2022 بازهم افزایش خواهد یافت.

این بانک تاکید کرد که برنامه معکوس تسهیل کمی را تا اواخر نوامبر آغاز خواهد کرد. بر اساس این برنامه، خرید ماهانه اوراق قرضه 10 میلیارد دلار و خرید ماهانه اوراق بهادار با پشتوانه دارایی 5 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

این در حالی بود که میزان لیست حقوق و دستمزد در ایالات متحده طی ماه اکتبر 531000 مورد افزایش یافت که بهتر از انتظارات ظاهر شد. نرخ بیکاری در این کشور نیز در مقایسه با 4.8 درصد در ماه سپتامبر به 4.6 درصد کاهش یافت.

روز جمعه، پس از اینکه معامله گران بازار بورس آمریکا بهبود رشد شغلی را در روز جمعه جشن گرفتند، هر سه شاخص اصلی دوباره در بالاترین سطح خود بسته شد. شاخص داو جونز روی 36,327 واحد و شاخص S&P 500 روی 4,697 واحد بسته شد، در حالی که شاخص مرکب نزدک Nasdaq Composite به 15,971 واحد رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت WTI هفته گذشته پس از اعلام اوپک پلاس دوباره به 80 دلار در هر بشکه رسید.

مقامات فدرال رزرو تا همین اواخر اصرار داشتند که تورم تا پایان سال 2021 به 2 درصد یا کمتر از نرخ اعلام شده قبل از همه گیری کاهش می یابد.

اما همین مقامات اذعان کردند که تورم می تواند تا سال 2022 به دلیل کمبود منابع مهم تجاری و حتی کمبود نیروی کار همچنان بالا باقی بماند.

انتهای پیام/