شهر خبر

در دیدار با معاون دبیر کل اتحادیه عرب مطرح کرد؛

راهکار میشل عون برای حل و فصل مشکل ایجاد شده میان عربستان و لبنان

راهکار میشل عون برای حل و فصل مشکل ایجاد شده میان عربستان و لبنان

رئیس جمهوری لبنان در دیدار با معاون دبیر کل اتحادیه عرب به موضع گیری درباره روابط میان این کشور و عربستان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، میشل عون رئیس جمهوری لبنان امروز در دیدار حسام زکی معاون دبیر کل اتحادیه عرب با او به موضع گیری درباره روابط میان این کشور و عربستان پرداخت.

وی افزود: لبنان مایل به داشتن بهترین روابط با کشورهای عربی به ویژه عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس است. لبنان در هر مناسبتی این موضوع را عنوان داشته است. باید میان مواضع دولت لبنان و آنچه از سوی افراد و گروههای صادر می شود، تفاوت قائل شد به ویژه که اگر خارج از پستهای مسئولیتی باشند.

عون تاکید کرد: در لبنان آزادی بیان در راستای قانون وجود دارد و مقتضیات نظام دموکراسی که لبنانی ها برگزیده اند این حق را برای آنها به ارمغان آورده است و آزادی بیان وجو دارد.

رئیس جمهوری لبنان در ادامه گفت: مشکل به وجود آمده میان لبنان و عربستان باید از طریق گفتگوی سازنده مبتنی بر برادری عربی و همکاری و هماهنگی میان نهادهای دو کشور برادر حل و فصل شود زیرا روابط تاریخی میان دو کشور وجود دارد و همواره منافع دو ملت مدنظر است.

میشل عون همچنین از تلاشهایی که اتحادیه عرب برای برقراری روابط برادرانه میان دو کشور عربستان و لبنان به عمل می آورد، استقبال کرد.