شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#معاون وزیر#جدید#سود#وام مسکن

مبلغ قسط و سود وام مسکن جدید چقدر است؟ + محاسبه قسط و سود برای وام‌ها ۴۵۰، ۴۰۰ و ۳۵۰ میلیونی

مبلغ قسط و سود وام مسکن جدید چقدر است؟ + محاسبه قسط و سود برای وام‌ها ۴۵۰، ۴۰۰ و ۳۵۰ میلیونی
جزئیات کامل وام مسکن مشخص شد و طبق گفته معاون وزیر راه اقساط این وام ۲۰ ساله در نظر گرفته شده؛ بنابراین اقساط این وام بین چهار تا هفت میلیون تومان است.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس قانون جهش تولید مسکن و تصمیمات گرفته شده در شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و شهر‌های بالای ۱ میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان است.

همچنین برای متقاضیان مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهر‌های کشور ۳۰۰ میلیون تومان و ساکنان روستا‌ها ۲۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

طبق این قانون نرخ سود این وام طبق مصوبه شورای پول و اعتباری ۱۸ درصد است، تاکنون به طور قطعی گفته نشد که متقاضیان مسکن باید این وام را چند ساله به بانک برگردانند.

با این حال محمود محمودزاده، معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفته: وام مسکن برای ساخت و فروش اقساطی در مجموع ۲۰ ساله است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سود و چگونگی بازپرداخت این تسهیلات، گفت: سود تسهیلات متغیر و بستگی به دهک درآمدی خانوار دارد و دولت از دهک‌های پایین حمایت خواهد کرد.

وی اضافه‌کرد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سود تسهیلات ۱۸ درصد است و با استفاده از امکاناتی که «صندوق ملی مسکن» از طریق «قانون جهش تولید» در اختیار می‌گذارد، برای دهک‌های درآمدی پایین وابسته به استطاعت و توان مالی بخشی از درصد از طریق صندوق تامین خواهد شد.

محاسبه اقساط و سود وام بانکی

مبلغ قسط و سود وام مسکن جدید چقدر است؟ + محاسبه قسط و سود برای وام‌ها ۴۵۰، ۳۰۰ و ۲۵۰ میلیونی

به نظر می‌رسد هر کارگر و حتی کارمندی که از حداقل حقوق قانون کار برخوردار باشد، نیز قادر به پرداخت اقساط این وام نیست در حالی که قرار بود این وام به منظور حمایت از قشر ضعیف و کم برخوردار جامعه برای تامین سرپناه باشد. امید که دوباره پای دلالان بازار مسکن به این وادی باز نشود.!