شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه#شاخص بورس

شاخص بورس زیر فشار فروش اوراق دولتی مثبت ماند


شاخص بورس زیر فشار فروش اوراق دولتی مثبت ماند

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 9میلیارد و 942میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 5هزار و 948میلیارد تومان در بیش از 632هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 3هزار و 499واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 434هزار و 392واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی نوری، ایران خودرو و گروه مپنا شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2 میلیارد و 529میلیون ورقه به‌ارزش 67 هزار و 26میلیارد تومان در 266هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 117واحد رشد کرد و در ارتفاع 20هزار و 349واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادارت و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/