به گزارش برنا؛ دکتر سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان؛ در دیدار با "میرلا کارمن گرکو" سفیر رومانی در تهران با اشاره به اهمیت حوزه جوانان گفت: با توجه به تاکید دکتر رئیسی، رئیس جمهور نسبت به جدی گرفتن موضوع جوانان، یکی از زمینه های مهم همکاری دو کشور ایران و رومانی می تواند تعامل و ارتباط بین جوانان باشد تا با برگزاری جشنواره ها، فستیوال ها و هم اندیشی ها، تبادل تجارب بین جوانان تقویت شود و در عرصه تعاملات فرهنگی، تمرکز و توجه خاصی روی جوانان صورت گیرد.

وزیر ورزش و جوانان به آموزش عالی و ارتباطات دانشگاهی و ایجاد فرصت برای جوانان دو کشور اشاره و عنوان کرد: با تعامل تحصیلی بین دو کشور، جوانان می توانند از فرصت های دانشگاهی یکدیگر بهره ببرند.

دکتر سجادی در بخش دیگری از سخنانش، بهره گیری از امکانات ورزشی دو کشور را هم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ایران و رومانی با بهره گیری از توانمندی ها و نقاط قوت خود می توانند زمینه تعامل، ارتباط و همکاری های ورزشی را هم توسعه دهند و بطور مثال با بررسی های کارشناسی از ظرفیت رومانی برای برپایی اردوهای تمرینی تیم های ملی ایران قبل از بازی های آسیایی و بازی های المپیک بهره بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: رومانی در رشته های دوومیدانی، ژیمناستیک، شنا، شیرجه، واترپلو و سوارکاری هم می تواند به توسعه این ورزش ها در ایران کمک کند.

دکتر سجادی ظرفیت های اقلیمی ایران برای رشته های مختلف ورزشی را هم یکی از نقاط قوت کشور دانست و اظهار داشت: در فصول سرد سال، همانگونه که در مناطقی می توان اسکی روی برف انجام داد در مناطق جنوبی می توان از اسکی روی آب لذت برد.

او از سایت موج سواری، سایت های پروازی و امکانات غواصی به عنوان دیگر ظرفیت های قابل توجه ورزشی و گردشگری در ایران نام برد که زمینه همکاری با دیگر کشورها از جمله رومانی را دارد.

وزیر ورزش و جوانان هم در بخشی از سخنانش تاکید کرد که استقبال و حضور در رویدادهای مختلف ورزشی در هر دو کشور می تواند یک زمینه همکاری مشترک دیگر برای ایران و رومانی باشد.

دکتر سجادی گفت: فرصت و ظرفیت همکاری در عرصه های جوانان و ورزش بین رومانی و ایران وجود دارد و در قالب حیطه وظایف وزارت ورزش و جوانان، این ظرفیت ها، بازنگری، تجدید و تقویت می شود.

میرلان کارمن گرکو سفیر رومانی در تهران هم با ابراز خرسندی از نشست با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ارتباط دیپلماتیک بین ایران و رومانی در سال آینده، 120 ساله می شود به همین دلیل تمایل داریم که ارتباطات حوزه ورزش و جوانان بین ایران و رومانی تقویت شود و حتی برنامه های مشارکتی خوبی برگزار کنیم.

سفیر رومانی در تهران، موفقیت های ورزش ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک و دیگر موفقیت های اخیر را به وزیر ورزش و جوانان تبریک گفت و با ابراز خرسندی از موقعیت خوب ورزش ایران ابراز امیدواری کرد که ارتباطات دو کشور در حوزه ورزش و جوانان با اتفاقات بهتری ادامه یابد.

میرلان کارمن گرکو از پیشنهادات دکتر سید حمید سجادی در زمینه همکاری و ارتباطات دو کشور در حوزه های جوانان و ورزش ابراز رضایت کرد و گفت: فرصت های خوبی را وزیر ورزش و جوانان برای دو کشور تعریف کردند که قطعا زمینه اجرایی دارد و امیدوارم از این پس با تقویت ارتباطات، توسعه ورزشی هم در دو کشور بیشتر از گذشته محقق شود.

در این دیدار که در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان انجام شد، اسماعیل احمدی سرپرست حوزه وزارتی، کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی و فرشید طهماسبی مدیرکل دفتر بین الملل این وزارتخانه هم حضور داشتند.