شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آبان ماه

۱۰۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی برای زندانیان آزاد شده + شرایط (۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰)

۱۰۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی برای زندانیان آزاد شده + شرایط (۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰)
مدیرکل اقدامات تامینی سازمان زندان‌ها درباره اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی برای زندانیان آزاد شده توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل اقدامات تامینی سازمان زندان‌ها گفت: مددجویان آزاد شده بر اساس حرفه و هنری که در طول حبس در زندان یاد گرفته اند می‌توانند تا ١٠٠ میلیون تومان وام خوداشتغالی با حداقل سود و ضمانت‌های آسان مانند یارانه یا مستمری دریافت کنند.

مسعود دائی افزود: در اجرای نذر هشتم و به همت نیکوکاران استان تهران و همراهی ستاد دیه این استان و مرکز مراقبت بعد از خروج، ۱۲۰ نفر از زندانیان ندامتگاه تهران بزرگ با پرداخت بدهی یا رد مال از سوی نیکوکاران و جلب رضایت شکات آزاد شدند و به کانون خانواده بازگشتند.

وی اظهارداشت: حتی اگر شخصی نتواند این وام را دریافت کند، می‌تواند شخصی را معرفی کند که وی این وام را دریافت نماید، به شرطی که آن شخص زندانی آزاد شده را در کارگاه یا مغازه اش استخدام کرده، برابر قانون کار به وی حقوق و دستمزد پرداخت کند.

جانشین زندان‌های استان تهران ضمن تقدیر از تلاش‌های مددکاران زندان ها، ستاد دیه، مرکز مراقبت بعد از خروج و نیکوکارانی که با بدل مال به یاری زندانیان نیازمند می‌شتابند، گفت: بازگشت به جامعه، چهار مرحله دارد؛ آگاهی به شرایط موجود، شناخت وضعیت و سعی در ترمیم آن، تعهد به خود و اقدام عملی برای ساختن زندگی سالم که می‌تواند از بازگشت دوباره به زندان پیشگیری کند.

علی اسمعیلی ادامه داد: زندانیانی که امروز آزاد می‌شوند در ابتدا باید قدردان ستون خانواده خود باشند. کسی که در نبود شما کانون خانواده را حفظ کرده است.

وی توضیح داد: نذر هشتم از برنامه‌های ابداعی رییس سازمان زندان‌هاست که به موجب آن هشتم هر ماه هشت نفر آزاد می‌شوند.

اسمعیلی تصریح کرد: با توجه به جمعیت کیفری زندانیان و استقبال نیکوکاران استان تهران، از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴٣٨ نفر با پرداخت ۱۸ میلیارد تومان از سوی خیرین آزاد شده اند.

منبع: