شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیبی#معلمان

بازداشت ۸۷ معلم معترض به کودتا در سودان/ ثبت نام نامزدهای انتخاباتی در لیبی


بازداشت 87 معلم معترض به کودتا در سودان/ ثبت نام نامزدهای انتخاباتی در لیبی

نیروهای امنیتی سودان با حمله به تجمع معلمان مخالف کودتا ۸۷ نفر آنان را دستگیر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل روزنامه «السودانی » چاپ خارطوم، در اولین روز نافرمانی مدنی،  معلمان شهر خارطوم با تجمع در ساختمان  وزارت آموزش و پرورش سودان نسبت به انجام کودتا در این کشور اعتراض کردند.

اتحادیه صنفی معلمان سودان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی با حمله به این تجمع اعتراض آمیز،  87 نفر از معلمان  را دستگیر کردند.

بر اساس این بیانیه، نیروهای امنیتی حکم بازداشت معلمان  را نداشتند.

به نوشته رسانه‌های سودان، نیروهای امنیتی دیروز  با پرتاب گاز اشک آور به سمت تظاهرات کنندگان در خارطوم آنان را متفرق کردند.

به گفته شاهدان عینی، این دومین تظاهرات علیه کودتاچیان  در منطقه « بری » خارطوم است که طی آن تظاهرات کنندگان با آتش زدن لاسیتک علیه نظامیان شعار دادند.

پس از شکست میانجیگران برای آشتی دادن نظامیان با سیاستمداران، تشکلات اجتماعی سیاسی سودان مردم این کشور را به نافرمانی مدنی و تظاهرات علیه کودتاچیان دعوت کردند. سودانی‎‌ها از دیروز به این دعوت پاسخ مثبت دادند  و قرار است نافرمانی مدنی تا سه شنبه هفته جاری ادامه پیدا کند.

در همین حال، شهروندان خارطوم از تعطیلی مغازه‌ها و اماکن تجاری و خدماتی در این شهر خبر داده و گفته‌اند: ساکنان مناطق « ام درمان » و « بحری» خیابان‌هایی که به مرکز شهر ( خارطوم ) منتهی می‌شوند را  مسدود کرده‌اند.

ثبت نام نامزدهای انتخاباتی در لیبی

کمیساریای عالی انتخابات لیبی از شروع ثبت نام نامزدهای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری « الوسط – لیبیا » رئیس کمیساریای عالی انتخابات لیبی با شرکت در یک نشست مطبوعاتی در طرابلس گفت: ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری و نمایندگی پارلمان لیبی از امروز شروع می‌شود.

« عماد سابح » با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی به صورت همزمان  در 24 دسامبر اظهار داشت: نامزدهای ریاست جمهوری تا 22 نوامبر و نامزدهای نمایندگی پارلمان تا 7 دسامبر فرصت دارند، ثبت نام کنند.

وی از دو میلیون و 800 هزار شهروند لیبیایی که دارای حق رای هستند، خواست با مراجعه به مراکز انتخاباتی در سراسر کشور ثبت نام کنند تا بتواند در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی 24 دسامبر شرکت کنند.

گزارش‌ها حاکی است که «عبدالحمید دبیبه » نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی به عنوان نامزد ریاست جمهوری، در انتخابات آینده شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/