شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ قهرمانان آسیا#اسپانیا#جدید#قطر

ژاوی: بدشانسی‌های لیگ قهرمانان آسیا را هرگز فراموش نمی‌کنم/ السد مرا به آرزوی بزرگم رساند


ژاوی: بدشانسی‌های لیگ قهرمانان آسیا را هرگز فراموش نمی‌کنم/ السد مرا به آرزوی بزرگم رساند

سرمربی جدید باشگاه بارسلونای اسپانیا معتقد است در سال ۲۰۱۵ تصمیم درستی برای انتخاب باشگاه السد و حضور در لیگ قطر گرفته و مسیر مناسبی را در این سال‌ها طی کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژاوی هرناندز که با جدایی از السد راهی لالیگا شده و دوباره به بارسلونا بازگشته است در این مورد در گفت‌و‌گو با سایت اختصاصی باشگاه السد اظهار داشت: وقتی به قطر آمدم عضو یک خانواده بزرگ شدم، خانواده باشگاه السد متشکل از بازیکنان، مدیران باشگاه و هواداران. افتخار بزرگی بود که به‌عنوان بازیکن پیراهن السد را پوشیدم و پس از آن این باشگاه به من فرصت داد تا سرمربیگری را آغاز کنم. می‌توانم بگویم این بهترین مقطع زندگی من بود. از این باشگاه به خاطر این شش سال قدردانی می‌کنم و باید بگویم تصمیم درستی گرفتم که به السد آمدم و این سال‌ها را در اینجا گذراندم. من خیلی زود به‌عنوان یک مربی در این باشگاه رشد و پیشرفت کردم و تجربه بزرگی به دست آوردم تا جایی که امروز بارسلونا خواستار من شده و به رؤیای خودم برای بازگشت به نیوکمپ دست یافته‌ام. به همین دلیل باید بگویم از السد تشکر می‌کنم که من را به این آرزو رساند.

سرمربی بارسلونا همچنین یادآور شد: هیچ وقت فکر نمی‌کردم چنین استعدادهایی را در فوتبال قطر پیدا کنم، اما بازیکنان فهم و شناخت بسیار خوبی نسبت به برنامه‌ها و اهداف تاکتیکی من داشتند و ارتباط با اعضای تیم به بهترین شکل ایجاد شد. اکرم عفیف، حسن الهیدوس، خوخی بوعلام، پدرو، علی اسد، مشعل برشم، سعد الشیب، طارق سلمان و عبدالکریم حسن نسلی از بازیکنان بومی قطر هستند که من را شگفت‌زده کردند و با آنها یک تیم بسیار قدرتمند ساختیم. بغداد بونجاح یک مهاجم بی‌نظیر در پست شماره 9 است. کنار او نفراتی مثل گابی و سانتی کازورلا را داشتیم که باید بگویم کازورلا بهترین فوتبالیستی است که تا امروز در اختیار داشته‌ام.

ژاوی همچنین درباره سخت‌ترین تجربه حضور خودش در السد یادآور شد: یادم می‌آید زمانی که کار را به تازگی آغاز کرده بودم، همه می‌خواستند من را برکنار کنند. روزهای بسیار سختی بود. این مسئله تازه‌ای در فوتبال برای من نبود و چنین موقعیتی را در بارسلونا بارها دیده بودم. وقتی نتیجه مناسب کسب نمی‌شود همه عصبانی هستند و درک می‌کردم که می‌خواهند تغییری ایجاد کنند.

سرمربی سابق السد که بارها مقابل نمایندگان فوتبال ایران خصوصاً پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شکست خورده است درباره تجربه حضور و ناکامی در این رقابت‌ها نیز گفت: ما در لیگ قهرمانان خوش‌شانس نبودیم و این مسئله را هیچ وقت در ادوار مختلف این رقابت‌ها فراموش نمی‌کنم. با این وجود فکر می‌کنم همه ما تلاش خودمان را کردیم. مربی که به‌عنوان جانشین من انتخاب می‌شود و به السد می‌آید قطعاً از حضور در اینجا لذت می‌برد و همه چیز برای او فراهم خواهد بود. در پایان باید بگویم من برای همیشه یک هوادار برای باشگاه السد خواهم بود و هیچ‌گاه این باشگاه و هوادارانش را فراموش نمی‌کنم.

 

انتهای پیام/