شهر خبر

استاندار تهران: دولت خواهان رفع مشکلات معیشتی مردم است

استاندار تهران با بیان اینکه برخی محصولات نسبت به هفته و ماه قبل ۳ درصد و نست به سال گذشته ۶۳ درصد افزایش قیمت داشته‌اند، گفت: مردم از نظر معیشتی دچار مشکل هستند و دولت خواهان رفع مشکلات معیشتی مردم است.
خبرگزاری میزان - محسن منصوری صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران گفت: در حوزه تنظیم بازار عکس العملی کار می‌کنیم و متأسفانه منفعل هستیم.

وی افزود: برخی محصولات نسبت به هفته و ماه قبل ۳ درصد و نست به سال گذشته ۶۳ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و این به معنای این است که مردم از نظر معیشتی دچار مشکل هستند؛ دولت خواهان رفع مشکلات معیشتی مردم است.

وی خطاب به حاضران در جلسه با بیان اینکه آستانه تحریک‌مان بالا رفته است، افزود: مردم وضع‌شان خوب نیست، متاسفانه دیر تصمیم گرفته و دیر اقدام می‌کنیم. افزایش ۵ درصدی قیمت کالا‌ها در معیشت مردم تاثیرگذار است.

استاندار تهران با بیان اینکه در چرخه اقتصاد باید ببینیم کجای این چرخه باید بایستیم و کدام مسئله برای ما اساسی است، گفت: مسائلی همچون تورم، کنترل بازار، سود و یا درآمد نیز مطرح هستند که هرکدام از این‌ها یک برنامه و سبک مدیریتی جداگانه می‌خواهد.

منصوری گفت: باید روی تولید تمرکز کنیم و بقیه مسائل را در حاشیه مورد توجه قرار دهیم.

وی خطاب به حاضران در جلسه گفت: برای حوزه‌هایی که در آن کار می‌کنید و محصولاتی که تولید می‌کنید، از شما برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت می‌خواهیم. ما هم با تمام توان از شما و تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم.

استاندار تهران تصریح کرد: نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و با همکاری معاون اقتصادی استانداری تنظیم کنید درباره اینکه اگر چه اختیاراتی داشته باشید، بازار تهران تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر نظارت شدید و بازرسی‌های جدی برای مقابله با احتکار اجناس و کالا‌ها در تهران گفت: نباید در این دوران شاهد احتکار‌های خارج از قاعده باشیم.

استاندار تهران با بیان اسنکه مسئله توزیع پیچیده نیست، گفت: باید جدی‌تر دنبال حل مسئله توزیع باشیم و نوآورانه به این موضوع نگاه کنیم. باید راهکار عملیاتی در این باره تنظیم و در جلسات بعدی ارائه شود.

منصوری تاکید کرد: بحث‌های فنی روی عوامل افزایش قیمت‌ها انجام دهیم. افزایش قیمت برنج و یا محصولی مانند گوجه که در داخل کشور تولید می‌شود نیاز به بررسی بیشتر دارد. تصمیمات آنی جوابگو نیست.

وی در پایان گفت: دشمن اتاق فکر و عملیات سنگینی با استفاده از حربه تحریم برای تاثیر بر کشور و ایجاد مشکل برای مردم ایجاد کرده است.
 

انتهای پیام/