شهر خبر

انهدام پرنده بدون سرنشین مهاجم توسط موشک ضدهوایی مرصاد در رزمایش ذوالفقار

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ با اشاره به استفاده و بهره‌برداری از موشک ضدهوایی مرصاد گفت: این سامانه علیه پرنده بدون سرنشین مهاجم که قصد نزدیک شدن به منطقه رزمایش را داشت، توانست در حداکثر برد خود هدف مهاجم را مورد اصابت قرار بدهد و منهدم کند.

خبرگزاری میزان - امیر دریادار سید محمود موسوی با اشاره به استفاده و بهره‌برداری از موشک ضدهوایی مرصاد که تولید و ساخت داخل است، اظهار داشت: این سامانه علیه پرنده بدون سرنشین مهاجم که قصد نزدیک شدن به منطقه رزمایش را داشت، توانست در حداکثر برد خود هدف مهاجم را مورد اصابت قرار بدهد و منهدم کند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ اضافه کرد: در کنار آن، بسیاری از سامانه‌های جنگال و توپخانه علیه ریزپرنده‌هایی که قصد ورود به محدوده رزمایش را داشتند، مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

امیر موسوی افزود: در ادامه کار امروز یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی ما در مرحله اول با استفاده از انواع مین‌های دریایی و سامانه‌های ضدسطحی و ضدزیرسطحی که در اختیار دارند، نسبت به مین‌ریزی آبراه‌ها و مناطق مورد استفاده و تردد شناور‌های دشمن اقدام خواهند کرد که منطقه را برای آن‌ها ناامن کنند.

وی تصریح کرد: در کنار آن، استفاده و بهره‌برداری از سامانه‌های موشکی و سامانه‌های ساحل به دریا و یگانه‌های شناور را دستور کار داریم که صبح امروز ان‌شاءالله موشک‌های ساحل به دریای نصر و همچنین موشک نصر منصوب بر یگان‌های شناور منتخب، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام/