شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق

پایان شمارش دستی آرای انتخابات پارلمانی عراق


پایان شمارش دستی آرای انتخابات پارلمانی عراق

کمیساریای عالی انتخابات عراق از پایان شمارش دستی آرا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کمیساریای عالی انتخابات عراق روز یکشنبه اعلام کرد که شمارش دستی آرا  در حوزه‌هایی که درخواست تجدید نظر درباره نتایج آن شده بود، به پایان رسیده است.

«عماد جمیل» عضو ستاد اطلاع رسانی کمیساریای انتخابات عراق که با خبرگزاری ملی عراق گفت‌وگو می‌کرد با اعلام این خبر افزود: درخواست‌های تجدیدنظر برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال می‌شود و  مرجع قضایی می‌تواند بخشی از درخواست‌ها را برای استعلام قانونی یا روند دیگر شمارش دستی برگرداند.

وی اظهار داشت: ما منتظر قوه قضائیه می‌مانیم. اگر نتایج تایید شد، کمیساریا اسامی نهایی نامزدهای پیروز را اعلام خواهد کرد. 

جمیل اظهار داشت: تاریخ مشخصی را نمی‌توان برای اعلام نتایج نهایی مطرح کرد و باید تجدید نظرها به پایان برسد.

عضو ستاد اطلاع رسانی کمیساریای انتخابات عراق در ادامه گفت: کمیساریای عالی انتخابات روز دوشنبه درخواست‌های تجدید نظر را به مرجع قضایی تحویل می‌دهد تا پس از تایید اسامی نامزدهای پیروز، رئیس جمهور از پارلمان جدید بخواهد نخستین جلسه خود را ظرف 15 روز برگزار کند.

انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق، دهم اکتبر(18 مهر 1400) برگزار شد، اما گروه‌ها و  ائتلاف‌های سیاسی مهمی از جمله الفتح و دولت قانون و جریان تحت رهبری سید عمار حکیم به نتایج اولیه اعلام شده اعتراض کرده‌اند و از زمان اعلام نتایج اولیه، اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف آغاز شده که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/