شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#انتخابات شوراها#مجلس

نجابت در تشریح جلسه کمیسیون شوراها:

نظر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها فصل‌الخطاب انتخابات

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: طبق نظر اعضای این کمیسیون، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها درباره تأیید یا رد صلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال این انتخابات رأی نهایی را صادر می‌کند.

روح الله نجابت در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح دستور جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور وانتخاب شهرداران که با قید دو فوریت در صحن به تصویب رسیده بود، در جلسه امروز این کمیسیون با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، کارشناسان معاونت قوانین و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اصلاحاتی در متن، به تصویب رسید.

وی ادامه داد: براساس تبصره‌ الحاقی به این قانون که در قالب ماده واحده ارائه شده است، هیئت مرکزی نظارت در خصوص تأیید یا رد صلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال انتخابات در چارچوب این قانون رأی نهایی و قطعی را صادر کرده و این رأی قابل شکایت و رسیدگی در دیوان عدالت اداری نیست.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه این جلسه نیز کارگروه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی با حضور کارشناسان و مسئولان مرتبط با موضوع برگزار شد.

__