شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##قانون#شکنی#زشت#دیگر#فدراسیون#عزیزی‌خادم!

یک قانون شکنی زشت دیگر در فدراسیون عزیزی‌خادم!

سیزدهم اریبهشت ماه سال گذشته اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با اکثریت آرا خداداد افشاریان را به عنوان سرپرست کمیته داوران انتخاب کردند و در جلسه خود به این جمع بندی رسیدند که وی تا زمان انتخاب رئیس این کمیته مسئولیت هدایت این مجموعه را برعهده داشته باشد.

یک قانون شکنی زشت دیگر در فدراسیون عزیزی‌خادم!

به گزارش منیبان؛ با وجود گذشت ۶ ماه از انتخاب وی هنوز رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه تکلیف ریاست این کمیته را روشن نکردند تا فعالیت افشاریان نظیر برخی پست‌های اداری و اجرایی فدراسیون خلاف قانون و مغایر با اساسنامه فدراسیون فوتبال باشد.

طبق بند ۸ ماده ۶۷ اساسنامه فدراسیون فوتبال فعالیت افرادی که به عنوان سرپرست مشغول به کار می‌شوند، تنها ۳ ماه خواهد بود، بر این اساس فعالیت افشاریان به صورت غیرقانونی ادامه یافته، اما هیچ یک از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به این مساله واکنشی نشان ندادند تا تخلفی دیگر در کارنامه شهاب الدین عزیزی خادم ثبت شود.

بر اساس ماده ۴۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال کمیته داوران مسئول اجرای قوانین بازی فوتبال است. مسئولیت سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و انتخاب داوران و ناظران داوری برای مسابقاتی که تحت نظر فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود، برعهده این کمیته است. کمیته داوران مسائل مختلف داوران را در فدراسیون با همکاری سازمان اداری فدراسیون سازماندهی می‌کند و انتخاب مدرسین داوری و نظارت بر آموزش و تمرینات داوران بر عهده این کمیته است. کمیته داوران از یک رئیس، یک معاون و حداکثر تا پنج عضو تشکیل می‌شود.

باتوجه به اینکه مدت فعالیت قانونی خداداد افشاریان از نظر اساسنامه فدراسیون به اتمام رسیده حالا برای اهالی فوتبال این پرسش مطرح شده چگونه فهرست داوران بین‌المللی توسط وی انتخاب و به فیفا اعلام شده است؟

سکوت مسئولان هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و شخص رئیس در قبال این مساله به چه معناست؟ آیا آنها همچنان قصد دارند در خصوص فعالیت غیر قانونی افشاریان منفعل ظاهر شوند و هدایت کمیته داوران فدراسیون فوتبال را در اختیار وی قرار دهند؟

اگر شهاب الدین عزیزی خادم اصرار به ادامه حضور افشاریان برای ادامه فعالیت در این سمت دارد چرا استعلام‌های لازم برای معرفی وی را از نهادهای ذی ربط اخذ نمی‌کند تا او را به عنوان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال معرفی کند؟

وبگردی